Nordan 21 - vægtfordeling og fart

Hej

Nu er jeg (endelig) blevet færdig med familiens endags turbåd. (Om)bygget på det strippede skrog af en Nordan 21 fods "familiekutter". Se vedhæftede billeder.

Den ligger højt på vandet - men dybt nok til at skruen kan få ordentligt fat i vandet. Den er meget nem at styre og sejler 6,7 knob med seks personer ved fuld gas - 20HK Buhk.

Skulle jeg kunne forvente en højere hastighed?

Der er ca. 15 siddepladser fordelt på tre tværgående og to langsgående tofter agter. (Der skal også være plads til lidt gæster)

Hvor skal jeg (teoretisk) placere "balasten" (familien ca. 300 kg. i alt) for at opnå den bedste vægtfordeling i forhold til fart og komfort?

Mange hilsner
Fartilfire

Hej Nu er jeg (endelig) blevet færdig med... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
du er et uundværligt indslag i enhver ordentlig tråd.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skrevet af renek den 24-06-2009 19:32


Indlæg i alt: 2154
Lokation: 5450


23-06-2009 22:44 23-06-2009 22:57 Citat Besvar Anmeld
lad os lige få det på det rene.

lynæs hvad skal jeg bandes ind i den diskision for
hilsen rene

????????!!!!!!! 

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvisker lige til GOM: Renè læser "på det rene" som det samme - enten fordi han er ren?, eller et dyr i Lapland, på lang sommerferie fra arbejdet foran Julemandens slæde - kan vi jo kun gisne om.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Mon ikke det er fordi RENE ikke skriver sit navn rigtigt at der opstår misforståelser, for det skrives René og det behøver man hvis ikke være en særlig ren ren for at kunne se
Jeg må sige , en joke, som ikke forstås, taber lidt i morsomhedsprocent.
Så rene, prøv at tegne den næste gang, eller i det mindste skriv i margenen, hvordan den skal forstås.
Eksempel : Det ku' bli' den rene svir. ( ordspil med renes navn ) :-) -------------Indlæg fra rene : hvorfor skal jeg blandes ind i det, jeg har ikke engang et multimeter. . NB.multimetret har egentlig ikke en skid med dette at gøre, men jeg mener at huske gerhard skrive at, et sådant er godt til mange ting. Forståelse af jokes er så ikke en af dem.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Folk sjusker med den lille ´ Så René hedder rene, som er et nordsvensk udtryk for flere af et bestemt slags dyr.
Ja den fangede jeg ikke... René contra rene i et ordspil er da lidt langt ude. Tror jeg var 8 år da det var humor.. men sådan er der så meget, noget står stille for nogle og andre kommer lidt mere der ud af..
Det er også over 40 år siden jeg syntes at Torben kunne sammenlignes med toben og som jeg så ofte hørte selv Andy med Dandy -

Så at jeg ikke lige var hoppet i mine barndomssko og fundet joken er da umiddelbart det mest morsomme..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej Andy, jeg vil gi' dig ret i at, vi ikke blev udsat for en nyskabelse, men hvad gør det, når bare man har det godt. Motoren er defekt, men vejret er fint, verden bugner af jordbær, ærter, nye blomkål og grillen kører flittigt, ikke så dårligt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis