Udskiftning af rude

Har været uheldig og smadre det inderste glas i min hoveddør, det er en "vindue" der er klart glad udvendigt og "kura" glas indvendigt.. Jeg har kontaktet en glarmester der skal ha 2250 incl moms for at skifte det, men det syns jeg sku er lidt dyrt.. Er der nogen alternativer?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så må det være en thermo rude !
Men jo du kan godt selv, men resultatet bliver også derefter.
Du skal fjerne alt det gamle glas fra aluminiums listen, også det "sorte stads" (det skal skrabes af) så skal du skærer et nyt stykke glas der passer i målene til aluminiums rammen, det skal som minimum værer 3 mm. glas. Rengør den side der lukkes inde, det er bedst at du har stofhandsker på så du ikke berører glasset med fingrene efter det er pudset rent, brug ren sprit til rengøringen. Læg nu en ny stribe Sikaflex rundt på hele rammen i en "pølsetykkelse" på ca 5 mm. Så skal du have en ren afstands klods stående inde på det gamle glas i rammen, så du kan lægge glasset på så det kun binder i enden. Klodsen skal værer så høj at du lige kan få noget af hånden ind for oven, Dryp nu lidt sprit på det gamle glas og antænd det. Så gælder det om at få fjernet klodsen og klappe glasset på medens der stadig er ild i spritten. På denne måde fjerner du ilten imellem glassene, ilden dør af iltmangel.
Nu skulle du så gerne have en ny thermorude.

V.h.  Håndværkeren
Jeg havde overvejet selv at skifte den, og har også været forbi interglas som du linker til, dog syns jeg at det er lidt urimeligt at jeg skal gi det samme i fragt som jeg skal gi for ruden hos dem :/


Tak for guiden meen det lyder meget advanceret så tror jeg prøver at finde en komplet rude jeg kan smide direkte i
Et alternativ kunne være at skifte ruden med en plade, jeg tror ikke at du skal begynde selv at fremstille termoruder. Et alternativ hertil kunne være at bestille en ny termorude og så selv sætte den i. Nu ved jeg ikke hvordan din dør er konstrureret, men i de fleste tilfælde er det nogenlunde det samme som at skifte en termorude i et vindue.

Hilsen
Allan
Den med pladen har jeg også overvejet, men da det er min hodeddør og der er glad for neden også syns jeg det vil være synd... Jeg bestiller en ny og sætter i, men er der noget jeg skal være særlig opmærksom på?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis