Male gammelt træloft eller åbne til kip?

Hej med jer.

Vi skal igang med at ordne vores 1 sal.

Jeg vil skifte alle afbrydere, stikkontakter og lampe udtag da en del af det er ulovligt lavet og desuden ret gammelt.

en af gips pladerne på den ene væg er knækket så den skal skiftes.

Spørgsmålet er hvor dyrt det ville blive at åbne op til kip med gips plader og så fjerne det gamle loft? Taget er 7 år gammelt og der er isoleret mod taget i skunken men over loftet ligger der kun isolering oven på træ loftet.

Så det ville være forskalning, isolering og gips plader hvad kan det løbe op i? 1 salen er ca. 70 m2 i alt.

Der er jo så også være nogen skillevæge der ikke ville kunne nå loftet længere så der skal jo også bruges noget forskalling, isolering og gips.

Her er en hel flok billeder af det: http://freak1.dk/hus/1%20sal-1/index.html

Jeg har desværre ingen plantegning, men det er delt op "store(21 m2)" rum i hver ende og et lille i midten samt trappen i midten som man sikkert kan se på billederne.

Grunden til jeg spørger er at vi lige har købt huset og ikke har de store penge så måske vi skal nøjes med at male loftet og så vente med at åbne op.

På forhånd tak.
Hej med jer. Vi skal igang med at ordne vores 1... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa Freak1 jeg har været igang med precist den øvelse du vil igang med, med et et hus på grundareal på 70, og tag fra 2006 så vi må sige at situationen er sammenlignlig.

jeg endte med at rive alt ned på 1.salen, så jeg stod og kiggede på et indertag når jeg kiggede op, og et etage dæk når jeg kiggede ned.

Så har jeg ellers lavet selv, med hjælp fra et par venner, har heldigtvist en god ven der er Tømmer en der er VVSer, og kærstens onkel er installatør. (der spare man rigtigt mange penge og tid ikke mindst)

det er endt i noget der ligner 120.000 ,- i materialer for alt hva jeg har lavet på 1.salen.

Der er en masse ting der ikke lige passer når man åbner til kip, et er at du skal bygge nye skillevægge som du selv nævner, men på gavlvæggene vil der også være et arbejde med at rette dem op, da de nok kun er pudset op til loftet. en anden ting er hulmursisolering, hvis i har dette i huset vil det ikke være blæst ind så det isolere den sidste del af gavltrekanten.

Det er overraskede mig mest ved projektet var alle de penge man bruger på "småting" som f.eks. letspartel, flydespartel, forfradåser, fuga rammer, værktøj og i den duer, men også alt den tid man må bruge, især på forberedelse.

men kik billedet og se hvordan det kan komme til at se ud
Mange tak for de mange svar alle sammen.

Jeg tror jeg venter et par år med projectet af flere grunde. For det kommer nok til at løbe op i en del penge (har ikke engang råd til det halve af hvad ziwe har brugt, har du en liste over hvad pengene er brugt på sådan i ca. tal?) og så er det rart at vide pengene er der til at få det afsluttet rigtigt. Desuden har vi kun haft huset i få uger, og der er meget andet der også skal tages fat på, så vi skal have prioteret alle tingene først. Og jeg mangler lidt en tømmer som har tid til at hjælpe mig igang, selv de arbejdsløse i familien har travlt hele tiden.

Anyway mange tak for jeres input, jeg vil få samlet en liste over matrialer når jeg engang går i gang så jeg kan få et godt tilbud et par steder.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
jeg har en ikke helt opdateret excel liste, men skal ha den opdateret så den kan du godt få som inspiration når jeg lige får den opdateret.
Det lyder godt, ville jeg sætte pris på.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også