Male gammelt træloft eller åbne til kip?

Hej med jer.

Vi skal igang med at ordne vores 1 sal.

Jeg vil skifte alle afbrydere, stikkontakter og lampe udtag da en del af det er ulovligt lavet og desuden ret gammelt.

en af gips pladerne på den ene væg er knækket så den skal skiftes.

Spørgsmålet er hvor dyrt det ville blive at åbne op til kip med gips plader og så fjerne det gamle loft? Taget er 7 år gammelt og der er isoleret mod taget i skunken men over loftet ligger der kun isolering oven på træ loftet.

Så det ville være forskalning, isolering og gips plader hvad kan det løbe op i? 1 salen er ca. 70 m2 i alt.

Der er jo så også være nogen skillevæge der ikke ville kunne nå loftet længere så der skal jo også bruges noget forskalling, isolering og gips.

Her er en hel flok billeder af det: http://freak1.dk/hus/1%20sal-1/index.html

Jeg har desværre ingen plantegning, men det er delt op "store(21 m2)" rum i hver ende og et lille i midten samt trappen i midten som man sikkert kan se på billederne.

Grunden til jeg spørger er at vi lige har købt huset og ikke har de store penge så måske vi skal nøjes med at male loftet og så vente med at åbne op.

På forhånd tak.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slet ingen der vil komme med et bud?
Slag på tasken:
Maling,væv, grunder,vævfylder 20.000-30.000
Gipsplader: 4500 (A1,90x240)
Skruer, 1500 kr
Værktøj: 1000-8000 (alt efter smag, og hvor meget du har i forvejen osv.)
Dampspærre 1000 kr
Forskalling og isolering afhænger af hvor meget der er i forvejen, hvor tykt du gerne vil ha det, osv. Men mellem 5.000 og 20000 kr.

Det vigtige er når du skal have i de mængder, er at du prøver at danne dig et overblik. F.eks. vil jeg skyde på du skal have minimum 100 A1 gipsplader (Hvis du sætter 2 lag op). Med de mængder SKAL du kunne opnå en pæn rabat & gratis levering.


Mvh You Can Do It!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
he he det er godt nok nogle dyre projekter du har dig. 20-30.000 for maling?? det er da en temmelig høj pris. Er helt enig i at maling, filt, grunder osv er piv dyrt men vi snakker om 70 m2. Med lidt snilde kan man opnå STORE rabatter på maling. Hvid maling koster næsten intet hos malermesteren Hvis gipsen koster 4500 kr så er det helt sikkert at det ikke koster 1500 kr i skruer. En kasse koster vel under under kr og der skal næppe bruges 15 kasser... ...og sådan kan man fortsætte. Hvis jeg var freak1 ville jeg klappe hesten. Forsøge at skabe et langt bedre overblik over mængder af materialer og spare nogle penge sammen. Al erfaringer viser at projekter altid bliver dyrer end forventet og hvis økonomien i forvejen er begrænset kan det blive en ting at give sig i kast med.
Tjah, en kasse med 1000 skruer 35 mm koster 250 kr. Det er til første lag. Hvis der er skråvægge kan du regne med at det måske nærmere er 100 kvm gips (x2 lag) (Skillevægge oveni). Så kan du ikke nøjes med 1 kasse.
Så hvis du regner med 2 kasser per lag (500 kr pr lag) er vi oppe på 1000 kr. Dertil lægges så skruer til fastgøring af lægter og andet godt.

Men som skrevet, det er et skud fra hoften. De priser jeg lister er baseret på egen opsætning af 30 kvm gipsloft, ganget op. Jeg var dog helt klart ikke god nok til at opnå rabatter fordi jeg ikke havde erfaringen i at vide hvor meget jeg skulle bruge. Hvis jeg havde lavet et bedre overblik fra start, og bestilt i store mængder, kunne jeg sikker godt have fået det billiger. Mht maling: Jeg har selv brugt 10500 kr på maling af ca. 80 kvm (grundplan) med filt/væv/lim. Jeg brugte vævfylder, og 1 gang lady-maling. Det var nok til at dække både i loft og vægge. MEN de 10500 kr er til engrospris fordi jeg kender en malerhandler :)

Mvh You Can Do It!

250 kr for 1000 gipsskruer....det er jo helt vildt. tror du skal prøve at handle prisen ned næste gang. Sådan en kasse koster vel normalt omkring 100 kr....så du har betalt ALT for meget
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af boso den 24-06-2009 12:00
250 kr for 1000 gipsskruer....det er jo helt vildt. tror du skal prøve at handle prisen ned næste gang. Sådan en kasse koster vel normalt omkring 100 kr....så du har betalt ALT for meget


http://www.byggecity.dk/Produkter/Gipsprodukter/Gipslofter/Tilbehoer/4281606_35_mm_DANOGIPS_Skrue_.html
240 kr.

Man kan sikkert godt finde billigere skruer og/eller andre forhandlere. Men hvis du kan købe disse skruer til 100 kr vil jeg da gerne vide hvor, for så skal jeg da helt sikkert skifte forhandler.

Mvh You Can Do It!

Til lag nr 2 (Længere skruer)
http://www.byggecity.dk/Produkter/Gipsprodukter/Gipslofter/Tilbehoer/4281614_45_mm_DANOGIPS_Skruer.html

Mvh You Can Do It!

ingen problem - du kan f.eks. købe 1000 stk 32 mm skruer til lige under 100 kr. hos carl-ras. Vil tro de koster omkring det samme hos f.eks. jem&fix
her er et andet bud såfremt de ikke skal være på bånd: http://kaysens.dk/byggematerialer-343/beslag-soem-skruer-42/skruer-206/gipsplade-skruer-209/nkt-gipsskruer-p-tr-3-8x35-mm-pk-200-stk-6750.html om det er nkt eller danogips skruer er bedøvende ligegyldigt. Og mine erfaringer med Carl Ras' sortiment er absolut fornuftige - og så er de bare generelt billige med skruer.... Men igen, vil absolut tro du kan købe dem til samme pris hos Stark eller XL hvis du har en god kontakt. Din pris er ALT for høj
Det er simpelthen alt alt for dyrt. Jeg køber alle mine sager ved optimera, købte bl.a. 10.000 35mm gipsskruer til træ for 636kr (=63kr/pr. 1000stk).

http://www.byggecity.dk/Produkter/Soem,_Skruer_og_Beslag/Skruer/Gipsskruer/5147903_NKT_GIPSPLADESKRUE_3,8X35MM.html

Håber dælme man får 50% rabat og 20kg guld med i prisen :-)

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også