Gulvvarme & radiator

Jeg har en entre som jeg vil have opvarmet, den er ca. 1,5 x 1,5 m. Kan man lægge gulvvarme og radiator i 1 streng og regulere med en rumtermostat? Eller termostat på radiatore eller andet? Der skal nyt betongulv og isolering.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvorfor vil du have begge dele?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Du vil få et rigtig varmt gulv, hvis du køre 60-70 grader igennem det. hvilket man jo typisk gør i en radiator og det vil jo virker som en radiator på 1,5 x 1,5 m. + den radiator du har hængt op.

mit gulvvarme har et fremløb 35 grader. og det syntes jeg er dejlig varmt. grunden til at have en radiator er at det tager en ½ dags tid om at blive varmt. hvor en radiator kan varme rummet op på en ½ time.

skal du have trægulv i gangen, må der desuden sletter ikke blive mere end de 35 grader i fremløb.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
lav det som to kredse : en kreds til radiator med danfoss ra-n ventil og en kreds til gulvvarme med en returstyring med en danfoss fjvr-ventil. retur-ventilen kan fint styre en sådan lille gulvvarmekreds.
Hej begge 2, takker for svaret.

Lidt mere oplysninger til jer.

Der er lagt nye rør med shunt til gulvvarme, centralvarme og brugsvand i tilstødende rum fra loftet. Dvs jeg har fremløbstemp. til både gulvvarme og centralvarme og kan derfor vælge frit.

Der skal være fliser/klinker på gulvet

Entreen støder direkte op til køkken hvor alle 3 systemer føres til for senere renovering.
Ps det var gulvvarmekredsen jeg ville have brugt i både radiator + gulvvarme
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis