pris på gulvgipsplader

Hejsa

Vil lige høre om nogle kan bekræfte dette:

Jeg skal bruge nogle gulvgipsplader (Knaupf) 25mm tykke.
Prisen jeg har fået oplyst er ca. kr. 280,- + moms pr. m2 (jeg skal bruge ca. 20 m2)

Lyder denne pris rigtigt ?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det passer nok meget godt.

Gulvgips er stadig dyrt desværre, men mon ikke den falder i pris når den vil bliver mere brugt.
Jeg har bare spurgt hos min lokale tømmerhandel. Det var godt nok ikke alle i ekspeditionen der kendte dem.

Jeg har ikke spurgt på pris andre steder, det var derfor at jeg lige ville spørge herinde for at vide om prisen er helt hen i vejret.

Men søg på nettet under Knaupf gulvgipsplader
Har du fået købt dem, og lagt dem i dit køkken?

Gode og dårlige erfaring modtages gerne, da jeg skal igang i næste uge.

Hej

Nej jeg har ikke købt dem endnu, skal først bruge dem om ca. 3 måneder.

Mine skal bruges i badeværelse ovenpå gulvvarme. Jeg bruger dem kun fordi det er i et vådrum, ellers ville jeg bruge alm. gulvspåndplader og godt med hjælpe strøer under.

 

Annonce

Hej,

Jeg har netop været i Sverige hvor jeg var inde i et byggemarked for at se på forskellige ting, herunder gipsplader. Byggemarkedet havde som fast sortimenet gulvgips og de kostede ca. det samme som alm. 13mm GDS gipsplader. Pladerne var ca. halv størrelse ifht. GDS plader og skarpkantet på alle kanter. Jeg fandt forresten lige linket : http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-07216.aspx
47skr/m2 = ca 33kr/m^2

 

 

Det var også min tanke, det kan jo ikke bruges.

En anden ting: Jeg har i en tidligere tråd spurgt til disse GF gulvgipsplader og fundet ud af at det er det helt rigtige til mit badeværelsesprojekt, prisen til trods.

Jeg har så læst at man lægger dem (de er jo med fer og not) og fuldlimer dem sammen til en stor gulvplade, der så ligger flydene. Men skal den være flydene? Mit skal ligge oven på vandbåren gulvvarme og der skal bygges en fritstående væg midt i badeværelset på 30cm tyk og 220cm lang, desuden skal der være en væg ud fra ydervæggen hvor toilettet skal være.
Derfor vil det være meget lettere og bedre for mig at lægge gulvet ud i et, og så bygge de vægge op ovenpå, det kræver jo så at jeg skruer ned gennem gulvgipset (og ikke gulvarmeslangerne !) Det vil så derefter ikke være flydene.

PS: kan man nøjes med den der hedder GF19 (19mm tyk) er den stabil nok?
Det behøver heller ikke at være flydende.

Mener af GF 19 kan benyttes hvis der er undergulv, eller tætforskallet under gulvet.
Burde kunne læses på Gyproc´s side, eller ved Orla det sikkert...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis