Dimensionering af varmegenvinding

Hej,

jeg påtænker at lave noget varmegenvinden i huset men er i tvivl om hvor mange steder jeg skal suge blæse, rør størrelser ect.. Jeg har nu været igennem en del forslag på mit papir.

Målet med anlæget er et bedre indeklima, men også at kunne genbruge varmen fra brændeovnen i resten af huset.

Som det er tegnet nu er hovedrør Ø160 og rør ud derfra er ø100.

Huset er 117m2 + kælder på 50m2.

Er her nogen som ved lidt om det og som vil kigge på tegningerne og give jeres besyv med?

<p>---------------------------<br /> Mvh Max</p> <p>Nu med brændeovn</p>
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ingen som har kommentarer?

Et tillægsspørgsmål ang kondensafløb:

Når jeg snakker med folk siger de bare at jeg skal føre det ud i tagrenden, men hvad med frost vil der ikke stoppe røret? (Er der nogen som ved hvormeget vand der kommer fra en krydsveksler?)

Skal der være fald på hele vejen eller må det godt ligge vandret noget af vejen?

Mine bekymringer gør at jeg påtænker at føre kondensafløbet til afløb i kælder eller badeværelse(ned i soveværelse og gennem væg til badeværelsesafløb.) Strengen vil i dette tilfælde komme til at falde mellem 3 og 5m ialt.

<p>---------------------------<br /> Mvh Max</p> <p>Nu med brændeovn</p>
Tor du kan finde de fleste svar i denne tråd
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/forumid/4/postid/111464/view/topic/

m.h.t. kondensafløb skal til til kloak, ellers fryser det til, og du risikerer vandskader.
Stil anlægget sådan at kondensafløbet kan trækkes i isoleringslaget, derme dundgår du frostpropper i afløbet, husk der skal være en vandlås på.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis