tyskland

Hejsa. Er der nogle særlige krav der skal opfyldes for at sejle en tur til tyskland ( flensborg) her tænker jeg især på duelighedsbevis. og forsikringer Vores plan er at sejle en en tur den vej i ferien men gider ikke lige at bøvle med myndigheder undervejs båden er en meget rolig Albin 25 max 9 knob

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I en Albin 25 er man altid velkommen

Vi har ingen erfaringer selv hvad angår tyske havne, men har hørt og læst, at de tyske havnefogeder kan være nogle krakilere med hensyn til papirer.

Hovedreglen er dog, at er du sejlet hjemmefra i Danmark på lovlig vis, kan du også lægge til i en tysk havn ud til Østersøen uden problemer.

At sejle en A25'er kræver jo ikke andet end den lovmæssige ansvarsforsikring ifølge dansk sølov, og dermed må du også gerne anløbe en tysk havn, så længe vi ikke taler om deres kanaler (hvor du skal have kanalsejlerbevis).

Dansk Sejlunion er godt klar over problemet med emsige, tyske havnefogeder, bl.a. derfor har de lavet dette link, som kan hjælpe.

Vi ønsker jer god tur og håber, I ikke render ind i en skrankepave på jeres vej

P.S. Hvordan får I jeres  25'er op på 9 knob? Raketmotor i rumpen eller?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hejsa Albino. Det var et ok link, det kunne godt være det er vær at bruge de 200 kr på et certifikat så man kan bevise man ikke har stjålet det gamle dyr Med hensyn til de 9 knob så hjælper det gevaldigt når man har en besætning der er gode til at bruge en padel Ok alvorligt talt så kan den sku godt snige sig der op med 36 hk og nyrenoveret bund men det støjer for meget så vi nøjes som regel med 7 knob 1700 omdr så for vi heller ikke stress

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
Vi (Ann og jeg) sad og talte om "hvad er bådens papirer" egenligt og blev enige om at det må være købekontrakt og forsikringspapirer.
Men nu vil vi da også købe sådan en certifikat så det ligger klar hvis vi tager den til tyskland en dag..

Et lille tillægsspørgsmål.. skal man have pas med hvis man sejler til Tyskland??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

hej Grandoldman. Jeg tager mit pas altid mit pas med på rejse det er altid rart at kunne bevise hvem man er

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
ja det skal man når du kommer tilsøs det er osså nødvendig i sverige og norge der er nogle der vil se det men ikke alle
rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

ok.. så må jeg hellere få det fornyet..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis