Vandlås under gulv

Hej allesammen!

Jeg har købt et hus fra 1964, der er istandsat indvendigt for ca. 4 år siden.

I samme forbindelse er der lavet gulvvarme lagt nyt gulv etc.

Mit problem er følgende:

Nogle dage lugter der råddent på badeværelset især efter afløbet har været brugt i bruseren

Jeg har talt med den tidligere ejer og han fortæller at der er en vandlås under det støbte gulv.
Når jeg fjerner risten kan jeg ikke se noget vandspejl, så den er et stykke inde.

Hvordan renser man en sådan, og er det ikke meningen at vandlåse skal være placeret så man kan rense den?

Håber i kan hjælpe

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er det ikke en der er bygget i afløbet, så der sdder en plade man kan tage op, når man altså har fjernet risten.

Mvh Christian

Hvis det er 110 mm rør du kigger ned i, kan du sætte en løs vandlås ned i røret. Så skulle det være ovre med opstigende dunster.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg tror vi har nogenlunde samme afløbskonstruktion i vores ene badeværelse og nogen gange har vi samme lugtgener som du beskriver.
Præcis som ktm beskriver, så monterede jeg på et tidspunkt en løs vandlås og lugten i rummet forsvandt. Eneste problem er blot, at vandlåsen skal efterfyldes med vand en gang imellem... da afløbet aldrig får vand ovenfra, medmindre gulvet bliver oversvømmet.

Det undrer mig faktisk at det med vandlåsen virker, da vores badekar har afløbsrør ført hen til dette afløb - UNDER den løse vandlås - og dermed kunne lugt vel teoretisk finde vej op gennem badekarrets afløb?
mht vandlåse der tørrer ud fordi de ikke bruges særlig tit, og der dermed kan komme lugt , så har emnet været oppe før. Der blev det anbefalet at hælde glycerin i. Det fordamper ikke. Det kan købes i matas.

mvh jan
Tusind tak for det råd, Jan! Jeg fandt efterfølgende det her link: Glycerin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis