Hældning af gulv i badeværelse

Jeg står for at skulle bryde mit gamle terrazzogulv (badeværelset op), etablere en bruseniche og støbe nyt afretningslag.

Nu har jeg læst flere steder at faldet skal være ca. 2% mod afløb i nichen og ca. 1-2% i fugtighedszonen..

Hvordan gør man dette i praksis ?

Sætter man lister på væggen som man kan styre nogle afretningslister efter eller skraber man med et skinne (eller lignende) med et waterpass på ?

Eller er der nogle bedre løsninger/fif ?

------------------
Michael

Michael
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis man ikke er proff er det stærkt tilrådeligt, at lave et skelet at styre efter så du få faldet i de rigtige retninger. Jeg går ud fra, at du vil have fliser på gulvet bagefter, så det er vigtigt at dit nystøbte gulv også er plant, foruden af have de rigtige fald. Når cementet er afrettet venter du nogle timer inden du fjerne dine styrelister (hvis du venter til det er tørt får du dem ikke op) og fylder hullerne fra listerne efter med cement. Husk forøvrigt også at lave en vandtæt membran på gulvet inden du ligger fliser. Du kan i byggemarkederne få noget materiale som beskriver hvordan du gør (der er ret skrappe krav til, hvordan en vådzone udføres - og det vil være lidt surt at skulle bryde de hele op, fordi det ikke er gjort rigtigt)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
At lave nyt gulv i et vådrum er ikke bare sådan lige....

Du kan få fat i en god og instruktiv vejledning hos Statens byggeforsknings Institut (www.sbi.dk). Den giver en del flere oplysninger end du finder i div. badeværelsesbrochurer m.m.

Mvh
Ken
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis