efterisolering af væg indefra

jeg skal til at efterisolere en ydervæg  indefra,

på grund af rør til radiator har jeg kun plads til 25mm. isolering, plus en gipsplade på 13mm.

jeg vil gerne vide om det er bedst at bruge rockwool eller flamingoplader.?

hvor meget værdi har 25mm. isolering?

Der finde i forvejen en dampspærre under den nuværende vægbeklædning af spånplade, ?

skal jeg unlade at montere en nye dampspærre?

MVH

 

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan godt isolere det med 25 mm isolering, den tynde isolering kan fåes fra både rockwool og isover.

Er der allerede damspærre på væggen skal ny ikke opsættes, og der må kun smides yderligere 25 mm isolering på, hvis der allerede er mindst 50 mm isolering bag ved din dampspærre.
flamingo giver den bedste isolering , men den er ulovlig at bruge til væggen , så den kan du ikke bruge
Du kan få nogle færdige løsninger, med gips og isolering i en plade. Bla. fra knaufdanogips.

Det koster nok lidt mere, men spare nogle arbejdsgange.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

flamingo og rockwool har da stort set samme isoleringsværdi - så det gør da ingen forskel. Men korrekt at det er ulovligt at bruge pga af brand
Annonce
tak for svarene,folkens

i morgen går jeg i gang

MVH

 

Hvad er forskellen på "almindelig" flamingo og den "flamingo" der sidder på varmvæg-pladerne?
Jeg vil egentligt også gerne vide hvad der gør mine varmvægsplader ulovlige?
De er fra danogips. (Det link som FWM har henvist til)

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Det er heller ikke ulovligt at bruge flamingo i vægge, bare det bliver afsluttet som brandsikret med feks en gipsplade. Flamingo og rockwool / Isover har samme isoleringsværdi. Du kan altid aflæse det på lambda værdierne. Std materialer fra rockwool / Isover er normalt lambda 39, hvor flamingo ligger mellem lambda 36 - 40, alt efter hvad mærke du køber. Normalt er det billige flamingo lambda 40, som er dårligere end Isover / Rockwool. Jeg ville vælge Isover / Rockwool, da det ikke er helt så sart overfor ujævnheder på den gamle væg.. (Det kan presses lidt sammen)
Jeg er selv igang med lign. isolering indvendigt og overvejede flamingo i starten, der skal man dog lige følge foreskrifter for brandsikring ved at bruge en A1 gipsplade. Jeg endte dog med at købe 70mm isolering og flække det midtover samt fastgøre det med ståltråd, så det blev presset ned til ca. 30mm.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis