Stenslag + revne i forrude.

Den anden dag fik jeg et stenskag i forruden lige under viskeeren i førersiden. Nu er der kommet en revne, som med betænkelighed nærmer sig synsfeldtet (=viskerområdet). Det er jeg selvsagt ikke så glad for, og endnu mindre, da ruden kun er 8 mdr gammel. Jeg vil gerne have revnen stoppet, så den ikke kommer op i synsfeldtet. Er der en måde at gøre det på???? Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Chr.
Skynd dig at sætte noget klar tape på begge sider - gerne kraftig og bred. Det kan i regelen stoppe revnen. kører du videre, forøges revnen af rystelser. vridninger mv.
Det er lidt svært for mig at se, om du selv kan reparere skaden. Men stenslag u. revnen, kan man ofte selv reparere.
Du skal rengøre stenslaget meget omhyggeligt med acetone (pas på der ikke kommer noget på lakken).
Det letteste er at dryppe lidt i "såret", og rennse det med en mini pensel el. lign. og så blæse det væk med trykluft. Evt. bare lade det fordampe. Herefter fylder du op med sekundlim ell. spec. glaslim. Fyld hullet så det er lidt over end plan.
Herefter sætter du et stk. klar tape ovenpå limen. Tapen skak bruges fordi, disse typer lim hærder uden ilt.
Til slut, når limen er hærdet, fjernes tapen. Evt. overskydende lim skæres af med en super skarp kniv.
Hvis det er rengjort 100%, kan glasset ikke længere reflektere i modlys.
Nb. Glaslim kan købes i de fleste byggemarkeder - i små tuber
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også