Farve synlige bjælker???

Hej
Har et hus fra 1954 og er ved at renovere 1. sal. Der kommer synlige bjælker. Er meget i tvivl om de skal males i en farve eller have den klassiske træ brune farve... 
Planen er at der skal være gips loft i mellem bjælkerne. 

Nogen gode råd??? 

Malle1981

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er jo helt op til dig men for guds skyld mal dem nu ikke hvide, det er altså ikke særlig pænt.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg har valgt at give mine fritliggende bjælker en slags kontrastfarve.
Er væggene hvide, er bjælkerne grå
I soveværelset, som går op i kip, hvor vægge og andet er lyseblåt, er bjælkerne mørkere blå.
Helt enig med Fiahgt! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kunne også vælge at give dem en bejse. Vi har også synlige gamle hanebånd på første sal, og gav dem en slags bejse, for dels at mørkne dem, og give dem et ensartet udseende. En bejse er så tynd, at træets struktur fremstår helt tydeligt, og det ser ud som om, træet er ubehandlet. Bare et forslag!
jeg har ladet mine stå ubehandlede, uden at gøre andet end at vaske dem et par gange med trærens.
synes at det lidt rå look af ubehandlede hanebånd står flot til gipsvægge og lofter, det hele kommer ellers til at virke lidt for klinisk.

det er også nemmere at lade dem stå ubehandlede og så finde ud af senere at man vil ha gjort noget ved dem, end at behandle dem og så senere finde ud af man vil ha dem til at stå rå.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også