Byg kolonihavehus

Jeg har købt en kolonihave og har tænkt mig at bygge Lille Villa 100C fra Bauhaus.
Jeg har tænkt at starte med at lægge belægningssten på 20 cm sand. Huset er 22 m2 og jeg vil lægge sten på 32 m2.  Er der ikke nogen der kan svare mig på om sådan et hus kræver forankring.
Jeg er vild med gode råd.

Nybegynderen
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det ville nok være en god ide med en form for fundament eller ligende. Det vil da i hvertfald være træls hvis det stikker af i et stormvejr.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

selv et legehus skal funderes. så det skal dit lille projekt selvfølgelig også.

Jacob
jeg ville lave 6-8 stolpefødder i beton ca. 60-70 cm i dybten med et stykke fladjern i enden, dem ville jeg sætte ud i vatter, ovenpå bygge en ramme af trykimp. regler som påskrues fladjernet,(rammen skal hvile på betonen) hulrummet fyldes med småsten eller shingels gerne nogle kantede nogle, for at undgå ubydne gæster. derpå ville jeg så bygge mit hus, så kan du skrue huste fast i rammen. dette vil jo så nok hæve huset en 10 cm, men huset vil holde længere. Håber du kan bruge dette til noget.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Jeg vil erklære mig enig med Henrik S, lav et punkt fundament og så kan du lægge fliser mellem fundamentfødderne, eller du kan lade være.

Jeg ville nok dække lidt til så der ikke er direkte adgang til under huset.

www.simpelt-liv.dk opskrifter, køkkenhave, husdyr og meget andet... læs mere om at blive selvforsynende uden at overdrive.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis