El- kronemuffe

Hej har lige fået sat nogle stik kontakter op af elektrikeren i min garage , Jeg har selv trukket kabler rundt efter hans vejledning, og i 3 af af dåserne kommer der 3 kabler ud  . Da de deler sig til videre til 2 andre stik kontakt  . Da man så kun kan koble en ind og en ud til næste stikkontakt mangler der udgang til den 3 stikkontakt - Der så jeg han samlede de 2 af kablerne sammen med kronemuffe så der fungerede som et kabler ,satte nogle små stykker ledning i og ind i stikkontakten.  

Nu tænke jeg bare jeg arb som autotekniker og i min branche er kronemuffe bandlyst. ( dårlig forbindelse ir osv osv. )  Kan det være lovligt det han har lavet .kunne ikke lide og spørge ham da han virkede som om han havde tjeck på det og ikke ville stille tvivl ved hans arbejde. 
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
lidt svært og forstå sammenhænget i hvad du mener med det du skriver . men mon ikke det er efter bogen når det nu er en elektrikker der laver det ,samlemuffer er helt efter bogen ,ligsom det elmateriel der er brugt udendørs er beregnet til udendørsbrug men læg et billed på af hvad du har fået lavet så vi kan se hvad det handler om
Det er og så svært og forklare .jeg skrue lige en dåse af og tager et billede af det. Nej selv om det er en elektriker der laver det er det ikke ensbetydingt med det er rigtigt lavet. der er mange knallerter derude
Jeg forstår godt hvad du menner han har samlet kabler i kronemuffe kørt ledninger derfra over i stikk til klemmer.Hvordan skulle han ellers havde lavet det! lovligt hmmm....

kunne havde lavet samledåse spild af gode penge.
Det er fuldt ud lovligt det han har lavet. Man må godt som du skriver bruge samlemuffer i dåser og underlag. Man kan komme uden om det ved at sørge for at trække kablerne anderledes men det er ikke altid hensigtsmæssigt pga materiale forbrug. Men hold da op hvor ville el-arbejde blive besværgeligt uden samlemuffer.

Martin
Ja de er lovlige men der må ikke bruges unødigt mange af dem nogen steder i installationen.

Hvordan man definerer det må du ikke spøge mig om da jeg ikke er nogen lov myndighed.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Annonce
Det er præcis det han har gjort. jamen så er jeg rolig gik også ud fra at han ved hvad han laver. men synes bare det lød underligt med kronemuffe . trode ikke det var nået man måtte bruge
Grunden til at kronemuffer og strømtyve ikke bruges i autoelektro er vel at de let korrpderer, i en husinstallation er der væsentlig mindre vand og salt end i en buíl.
jeps korrekt. jo det jo klart du har bevægelse og vand fugt osv osv. Men synes det virke sådan lidt klampagtig at stikke en ledning ind og spænde med en skrue og færdig.. .Men det jo nok bare mig.
Du kan hvis du købe nogle skrue-løse samlemuffer og skifte dem ud hvis det er skruen du ikke bryder dig om.
Skrevet af Mr Maggo den 19-06-2009 23:07
jeps korrekt. jo det jo klart du har bevægelse og vand fugt osv osv. Men synes det virke sådan lidt klampagtig at stikke en ledning ind og spænde med en skrue og færdig.. .Men det jo nok bare mig.


Hvori består det klampagtige i den fremgangsmåde? Der er jo ikke andre muligheder for at samle det. Det eneste klampagtige jeg kan få øje på er, at du selv har trukket kablerne og dermed bragt dig i den situation, hvor det er nødvendigt med samlemuffer.

Med venlig hilsen

Anders

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis