hvordan behanler man lion batterier

jeg har 5 10.8v lion batterier de 3 af den er sprit nye og har ikke været lade de er tomme fra bosch . hvordan håndterer jeg disse 3 batterier da jeg ikke lige pt har brug for dem da jeg har 2 andre 10.8v batterier jeg bruger . hvordan håndterer bosh batterierne om de ligger på lager i 2år hos dem og ikke bliver ladet eller de ligger hos kunder er jo det samme eller ? alternativ skal jeg sælge nogen af batterierne de stammer fra jeg købte hele maskin serien i 10.8 serien
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bare lade dem ligge frostfrit
så længe det er lion batterier. sker der ingenting, de batterier er lavet til at blive klatladet og ligge stille i hele år uden brug.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

sådan noget fis, det er ligegyldigt med LION batterier om de har været ladet på.

der er jo også lidt strøm på dem når man køber dem (-:

Mvh Christian

nu kan jeg jo ligsom ikke sige andet en hvad bosch også sagde og det var :

lad være med og lade på batterierne og gem dem indtil 2 af de gamle batterier går ned .
Indenfor modelflyvning har vi brugt li-on og li-polymer længe før de kom i mobiltelefoner osv.

De skal opbevares halv afladt, så mister de ikke kapaciteten. Jeg har 2 liggende nede i kælderen for 4 år og der er stadigvæk 50% spænding på dem.

Mvh Adam
li-ion / li polymer batterier opbevares best, ca 40% opladet og køligt, dog ikke frost.
det er vigtigt at batterierne ikke er helt tomme og ej heller heldt opladet når de opbevares da de så taper kapasitet relativt hurtigt.
når jeg opbevare de batterier jeg ikke bruger ryger de i køleskabet. det virker for mig og alle andre jeg kender der bruger li-ion og li-po batterier.

læs eventuelt lidt her.
http://www.batteryuniversity.com/partone-19.htm

når produceenterne sender batteriet på markedet er det opladet til 40%. derfor siger bosch som de gør.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis