Ca. pris på nyt tag

Vi har et hus fra 1970, der er asbest eternit tag på nu. Jeg tænker lidt på om man kunne lægge betontagsten på, men skal der flere spær på eller forstærkes (nok svær at svare på når i ikke har set dem :-) ?, og kan det virkelig passe at remmen blot står på nogle jernstolper inde i hulmuren, og ikke på ydermuren ? - vil de nogensinde kunne bærer betontagsten ?

Huset er ca. 150 i grundplan og det er et vinkel hus, hvor langt kommer man for f.eks. 100.000 ?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du selv laver arbejdet, rækker det fint.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det ligner sådan nogle I-jern remmen står på, men for at man kan få lavet en beregning, skal man vel vide hvor mange der er, og det er vel næsten umuligt at finde ud af ?
Hvorfor ikke lægge nye eternitplader på?  Jeg synes selv det er pænere end mange teglsten der bruges i dag. Det eneste der skal skiftes er sandsynligvis lægterne - til T1 lægter. Så skal der bare monteres bølgeklodser nederst, bølgeskum ved rykningen, 2-3 udluftningshætter + vindplade nede ved remmen. Så har du et pænt, godt ventileret og tæt tag/loft, uden at skulle tænke på at ændre noget på konstruktionen. Og du slipper for undertag (den kommentar skal nok give mig problemer herinde )

Ja, taget hviler udelukkende på jernstolperne som står inde i muren.

Vores tømrer har skiftet vores asbestholdige eternittag på vores 140kvm hus (grundplan) fra 1967, på ovenstående måde i 2008. Pris, inkl. alt (også afmontere og fjerne asbestplader) = 95.000,-

Men er du til tegl, kan du selvfølgelig ikke bruge mit input til meget. Tegl vil også give dit hus en højere vurdering sammenlignet med eternit.
Annonce
Der burde da være en tegning på dit hus et eller andet sted. Men det er selvfølgelig ikke sikkert der er. Men det lyder ikke umiddelbart det er tilbage fra det tidlige forrige århundrede.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Vælger man eternit tag får man markedets dårligste garanti, sammenligner man det med prisen, er det klart den dårligste investering man kan lave....:(
Koludabyg, kan du kort ridse op hvordan garantibestemmelserne er på eternit? Evt. i forhold til tegl eller betontegl.
På tegl alt efter producent op til 50 år garanti, de fleste levere dog "kun" 30 års garanti på deres tegl. 

Garanti fra bedre teglværker, er total garanti dvs. de dækker alle udgifter i forbindelse med garanti reklamation, følgeskader, nye materialer, bortkørsel af gamle materialer, udgifter til håndværker, stillads osv..

Alle dækkes i forbindelse med en reklamation.

Eternit giver kun 15 års produkt garanti.
Dvs. de levere kun nye plader ved reklamation, dvs. alle andre udgifter afholder du selv.
Kan hurtigt blive en dyr fornøjelse.

Vi har lige skiftet et eternit tag på garantién, det var kun 6 år gammelt.
Det kostedet lige byggeherre 73.000,- incl. alt at få skiftet et tag der kun var 6 år gammelt, fordi eternit kun leverede tagplader, skruer og tilbehøret.

Resten skulle byggeherre selv betalte, men han var heldig at huset var købt for 1½ år siden, så de betalt kun deres selvrisiko, resten blev betalt af deres ejerskifteforsikring, da der ingen anmærkninger var omkring taget i tilstandsrapporten, pga. den lave alder på taget.

Så jeg er ikke i tvivl, vil ikke anbefale at lægge eternit tag på huset, hellere lægge et tegltag som vi da ved holder 30-100 år, også nogle af dem endda med 50 års garanti. 
heeeeeelt enig med Koulda. Eternit egner sig bedst på en staldbygning der står foran nedrivning
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis