Odense: der var i 50'erne mindst én bådbygger, der hed Hanse

Jeg har tidligere fået hjælp her igennem til at finde rødderne på min gamle spidsgatter/vrag og jeg er nu kommet tilbage i historien til 1978. Båden skulle være bygget i 1958 i Odense, og den er tidligere blevet solgt som en "Hansen-spidsgatter". Det er nok en sandhed med modifikationer, men det kan jo skyldes at den er bygget hos Hj. B. Hansen som havde et bådbyggeri i Odense i 1948, eller hos Emil Hansen, som byggede både i Odense i 1938.
Er der nogen der kender noget til en eller begge disse bådbyggere, har arbejdet dér, selv har en båd derfra, eller kender nogen der har en båd der bygget i Odense i slutningen af halvtredserne, er jeg meget interesseret i at høre noget eller se billeder.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil lige tillade mig at trække dette indlæg op foran igen, det kunne jo være at der var en eller anden fra Odense eller Middelfart/Kongebro som så det. Man ved jo aldrig.

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Tommi Tromborg (den 23-04-2003).]
Jeg tror jeg tidligere har skrevet et eller andet om at det kunne være en ide at kontakte musser i de pågældende områder eller lokal historiske foreninger eller skrive lidt om bådens historie og at du efter lyser yderliger og sende dette til diverse uge aviser og evt regionalradioerne i området..

Venligst Njord

MVH Njord
Ja, det er rigtigt, det har du.
Jeg har været i kontakt med Odense lokalhistoriske arkiv, de har godt nok oplysninger om at bådbyggerne eksisterede (der var faktisk mindst 2), men ikke nogle tegninger eller lignende af deres produkter.
Grunden til at jeg også bruger denne kanal til prøve at komme i kontakt med nogen der kender bådbyggeren var at de ud fra fotos evt. af deres egen båd kunne give mig en fornemmelse af hvordan min båd oprindelig har set ud, eller de kender måske ligefrem båden/bådbyggerens historie.
Den omstændighed, at jeg skriver her, betyder jo ikke nødvendigvis, at jeg ikke prøver andre måder også, det gør jeg, men de har desværre hidtil ikke givet resultat.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis