VVs trykventil på fyret

Hej har for 6 mdr siden fået installeret et nyt vailant fyr hvor der på varmvands kedelen sidder en ventil med blåt skrue lå hvor vandet går ind i kedlen som der stå 10 bar på . Under den er der en trakt som går til afløbet.   ( ikke slangen fra kondens på fyret den går på afløbet længere henne .  Har målt lidt på den tryk ventil og den sprøjte ca 0,5 liter ud hver dag . synes det virke af meget og tænke skal der overhoved kommet nået ud . Er det ikke kun en sikkerheds ventil der skal åbne hvis trykket bliver for stort . Eller er det normalt .
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
drypper den? eller kommer den 0,5L på en gang???
Den åbne en gang i mellem hvor det så sprøjte ud som om der er for stort trykl -- Det er ikke tryk var varme kredsen altså der hvor du fylde vand på det er Ventilen sidder der hvor den fylde vand på til det varme vand
De er højst sansynlig pga. at der er et højt tryk på jeres vandforsyning fra vandværket. det der så sker er at når i har brugt vand, varmer kedlen op til den instillede temp. og da i er stoppet med at bruge vand kan den udvidelse vandet har kun blive til tryk. Og når du kommer til åbningstrykket på din sikkerhedsventil skal det komme som et skud fra en bøsse, og så lukke igen uden at savle. Dette viser også at den kontraventil der sidder sammen med sikkerhedventilen virker.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

minder mig om at jeg nok burde teste min overtryksventil.... den har nok siddet der i 20 år uden at være afprøvet..... :(
så skidtet er nok rustet fast....

det tager jo ikke mange sekunder at skifte sådan en!
Annonce
Det kommer også som sådan et skud og så stopper det drypper ikke . synes bare det var meget vand som bare bliver skyldet ud hverdag , så var i tvivl om den måske var i stykker selv om den var ny
Hej har nu målt vand mængden . ca 1 halv liter om dagen ryger der ud af den , Er det for meget???
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis