Nyt tag, isoleringskrav

Vi skal have skiftet taget. Huset er fra 1946 så isolering er "mangelfuld" iht nutidens standarder, så der skal selvfølgelig opgraderes noget. Problemet er, at der kun er ca. 15cm fra den invendige skråvæg til teglene. Jeg mener kravet siger 30 cm isolering (Ret mig gerne, med henvisinger). At hæve taget er ikke velset, da det er rækkehus. Jeg overvejer at spørge kommunen, men er bange for at de så svarer at jeg skal isolere indvendig, hvilket bare ikke gør sig godt i et 2 meter bredt rum, at skulle skære 15cm af i hver side. Jeg vil gerne have en god realistisk løsning, og kommuner er fra min erfaring tidligere alt andet end realister.

Mvh You Can Do It!

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er du igang med en større renovation ? ellers kan du da bare ligge 100 mm eller noget i den duer. der skal være 5 cm op til taget så der kan ske noget ventilation.

hvis du vil følge BR08 kan du kompensere manglende isolering et sted ved at isolere bedre et andet. (BR08 7.3.2 stk 2).

Vi er ved at få lagt nyt tag, og jeg fik en ingeniør til at foretage en beregning for hvordan isoleringen skulle fordeles, således at man ikke skulle forhøje taget. Det er så blevet til forskellige tykkelser isolering på loft, skråvæg og skunk. Som jeg har forstået det, så er kravet jf BR08 at U værdien skal være ikke må være højere end 0.15.

Jeg er ret sikker på at hvis man ser stort på BR08 kravene, så har man et problem den dag man vil sælge sit hus. Jeg gav 6000 kr for den beregning, så det er ikke det store i et ellers dyrt projekt.

Mvh
/Thomas
Mit ønske er jo sådan set at kunne få lov til at lave taget de 20 cm højere der skal til, så jeg kan få isoleret ordenligt. Det ville jo være det bedste fra mit synspunkt, for miljøet og for økonomien. At det så æstetisk måske er mindre pænt det er der jo ikke noget at gøre ved.

Men det kræver en dispensation/ændring fra/af lokalplanen.

Jeg er ikke ude på at se stort på kravene til byggeriet, prøver bare at finde en fornuftig løsning.

Mvh You Can Do It!

Du skal ikke nødvendigvis isolere til ny ekrav. Der er noget med at det skal være rentabelt, kan ikke huske detaljerne, men spørg alligevel på kommunen. Mener at kende en der slap lidt lettere ud af en tilsvarende situation
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Har du et billed af huset, gerne så man også kan se "skellet" til naboen.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Så er der billede på (Håber JEG)

Mvh You Can Do It!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis