Bygge 1.sal

Hej alle

Min kone og jeg har købt et nedlagt landbrug fra 1890.
Huset er 130m2 i stueplan og da der ikker er så mange værelser osv vil vi bygge en 1.sal på. Og taget skal alligevel skiftes indenfor de næste 5 år.

Der skal sikkert nye spær, ellers skal de gamle hæves så der bliver mere plads på 1.salen. Der skal ikke laves hverken badeværelse eller køkken.

Der skal laves 3 kanapper. En stor på den ene side og 2 små på den anden side af huset.

Er der nogen der har fået lavet en lignende "operation" som kan sige hvad dette projekt ca. vil løbe op i?? (vi laver intet selv)
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1 lille million....Det er ufattelig svært at sige...! afhænger meget af hvor meget der kan genbruges af det nuværende hus..
Ja, ved godt det er svært at sige. Men leder egentlig også bare efter en indikation af prisen.
Da vi købte huset sidste år sagde ejendomsmægleren at det kunne sagtens gøres for under 500.000kr.
Det er lidt et slag i ansigtet at finde ud at det sagtens kan løbe op i det dobbelte :(

Men han skulle vel bare have solgt huset i en fart (og det fik han desværre også)
Jeg vil skyde på at de 500.000 ca. dækker matrialerne. Men det er meget svært at sige. Du kan evt. få et tilbud eller 2 så har du en ide om hvilket leje det ligger i.
For 500.000 skal du selv lave arbejdet! det vil kunne dække materialerne og lidt løn til fx elektrikkeren.. men ikke meget mere end det..

Jeg har en i området der fik lavet en ny overetage på huset.

han havde bygget et nyt hus og fandt ud af at han gerne ville have en udnyttet overetage.. så han fik bygget en ny overetage på huset. Denne overetage er bygget på tværs af huset og med et par søjler i hver side. Der er en stur og to værelser, ingen bad osv. Men det kostede omkring 700.000 og det er 7 år siden nu... Så ud fra at du vil have mere plads.. og der sikkert skal nye spær osv, samt de måske skal løftes.. så tror jeg du skal regne med 1.000.000 og op efter...

Hvad byggede din mægler hans udsagn på med de 500.000??

Det lyder som et skud ud i tågen.... Eller et salgs argument... Hvis han baserede det hele på absolut billigste måde.. fx anvende den eksisterende tagkonstruktion, og så lægge stålplader på.. så kan det måske være en rigtig pris.. men ikke den de fleste af os ville vælge....


MVH Njord
Mægleren mente at det ville koste 500.000kr incl alt. Jeg vidste ingenting så jeg stolede på ham. Det må man jo så sige var ret dumt.

Tror måske bare huset skal sælges igen. Lyder lidt vildt at bruge 1mio kr på det.

Tak for jeres svar
Annonce
Inden du sætter det til salg, var det jo en mulighed at ridse lit op på hvad du har af ønske rog tanker og så spørge en lokal tømremester om hvad han vil mene det skal koste overslagsmæssigt...

Et overslag er ikke bindende.. men så ved du jo hvad det mindst vil koste.. Og så kan du jo tage den derfra.

Held med projektet...

MVH Njord
man skal altid antage at en ejendomsmægler lyver. hvis han siger noget med hvad ting koster eller at der er blevet lavet det ene eller andet inde for de sidste år så få det altid på skrift.

500.000 kunne lyde som en pris for taget (nyt tag + få en øget hælning + karnapper.). så mangler alt det indvendige, og det løber nemt op i 500.000 eller mere, hvis du ikke laver det meste selv.
Vi har snakket om "bare" at få hævet taget med evt. nye spær og så få ny tag på. Således at 1.salen er et stort tomt rum. Kender en maler og elektriker så deres arbejde kan vi få lavet billigt billigt., så det skal vi ikke tænke på. Vinduer (glas og rammer) kan også skaffes meget billigt.

Så vil vi selv sætte vægge osv op til at skille rummene ad.

Hjælper det lidt på situationen?
ja det ville da hjælpe en del, og hvad slags tagbelægning vil i ha på ?
Noget der ligner decra classic, altså ikke sort glasseret tegl, men noget lignende sorte teglsten.

Det vil være en skam at bruge alt for billigt tag, for det kan blive en super flot ejendom og taget vil jeg ikke spare på da jeg synes det ødelægger så meget med et flot hus med billigt tag. (eks de der stål-tagplader osv)
Men det kommer selvfølgelig an på merprisen for man kan sikkert få meget pænt tag til billigere penge end decra tag. Om det så er lige så godt har jeg ikke en dut forstand på
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også