Bygge 1.sal

Hej alle

Min kone og jeg har købt et nedlagt landbrug fra 1890.
Huset er 130m2 i stueplan og da der ikker er så mange værelser osv vil vi bygge en 1.sal på. Og taget skal alligevel skiftes indenfor de næste 5 år.

Der skal sikkert nye spær, ellers skal de gamle hæves så der bliver mere plads på 1.salen. Der skal ikke laves hverken badeværelse eller køkken.

Der skal laves 3 kanapper. En stor på den ene side og 2 små på den anden side af huset.

Er der nogen der har fået lavet en lignende "operation" som kan sige hvad dette projekt ca. vil løbe op i?? (vi laver intet selv)
Hej alle Min kone og jeg har købt et nedlagt... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
decra er da noget af det billigste, hvis du vil ha det på så tror jeg staks at de 500k er mere realistiske...
hvis du også selv sætter gips op indvendigt (eller hva i nu vil ha), laver skillevægge og ligger gulv og sådan, og får dine håndværker venner til at hjælpe med el og sådan tror jeg ik det er umuligt.
Jeg har altid troet decra var et godt og dyrt tag hehe.
Men så lyder det jo ikke umuligt at holde os på en 500-600.000kr. Det var da dagens gode nyhed. Det skal måske med at vi bor i nordjylland, ved ikke om det kan gøre lidt posivtiv ved prisen også.. :)

Ved godt jeg skal have indhentet tilbud osv men det er altid rart med lidt hjælp først inden man bevæger sig ud i det.
jow hvis du er indfødt er man jo lidt af en kræmmer, det tit spare 20% ....
Thestrup,

Jeg fik selv smidt decra tag på huset fordi hældningen ikke var iorden. Det var et af de billigere løsninger men samtidig også meget pæn. Pladerne har jo en lang levetid og temmelig robuste. Jeg har ikke hørt noget skidt, ej hellere fra tømre selv.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Den med bare at sælge ejendommen igen er vel ikke en option, selv om ejd. priserne efter sigende er stigende i det Nordjyske!
Det vil jo lynhurtigt koste dig et par hundrede tusinde i salg og nye købsomkostninger m.m.m.
Nu skrev du at din lever er indstillet på 5-600.000 og du fantaserer om at sælge/købe for 200.000. Så er du jo allerede indstillet på ca. 800.000. Et evt. andet hus med den plads, I kunne ønske Jer koster vel også endnu mere end det nuværende?
Sæt dig hellere og slug denne overraskelse, evt. kan du gøre lidt woodoo over den løgnagtige ejd.mgl. :) .
For sjov kunne du jo henvende dig til slynglen og bede ham om at fremskaffe et tilbud. :)

Mit råd vil være at komme igang, hvis I på nogen mulig måde kan tumle denne ekstra omkostning. Det er jo billigt at låne nu, siges det.
Fat mod!

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
He he, det er sku sjovt at læse med her.

Et hus på 130m2 koster jo ca. 1 mio at bygge fra bunden af.

At smide nyt tag og 1.sal på huset koster jo ikke det samme, men kan godt laves for ca. det halve, specielt hvis de selv hjælper lidt til.

Jeg må da så være den første tømrer du hører det fra.
Skrevet af ElectricalFreak den 18-06-2009 15:23
Pladerne har jo en lang levetid og temmelig robuste. Jeg har ikke hørt noget skidt, ej hellere fra tømre selv.

Decra er som alt andet ståltag noget værre møg, efter min mening.

At det skulle være billigere end anden tagbeklædning passer altså ikke, den koster faktisk mere pr. m2 end nogle tagsten, jeg ville til hver en tid hellere smide betontagsten på taget, billigere end den pris jeg ville tage for at lægge decra på huset, selv en flot engoberet tagsten kan indkøbes til nogenlunde samme pris som Decra pladerne koster pr. m2

Selv her på vestsjælland, ville det kunne lade sig gøre med et budget på 500.000,-, så mon ikke det også kan lade sig gøre i jylland.

Prisen på nedenstående eksempel er 320.000,- + moms
http://www.koluda.com/album/1til1.5plan/

Og det er incl. isoleret og forskallet 1.sal med spånplade gulv, klart til indvægge og gips.

Og det er endda et noget større hus incl. helt ny tagkonstruktion med høj rejsning og tegl på garagen.
Tusind tak for jeres svar!!
Først: Mægleren vi hanlede medblev fyret kort tid efter vi havde købt huset så ham kan jeg ikke henvende mig til:)

Koludabyg: Det lyder fanme godt. Det er ikke decra plader jeg vil have men teglsten. Bryder mig generelt ikke om tagplader som jeg nævner ovenfor også:)

Det lyder sq rigtig godt med den pris du nævner! Vil lige prøve at tjekke det eksempel ud som du linker til.

Mit humør blev da lige lidt bedre :)
Vi har lavet et lidt ligende projekt, men har lavet næsten alt selv, med hjælp fra familien. det har været et Kæmpe projekt jeg ikke frivilligt ville starte på igen.......

Det er et nedlagt landbrug fra 1930 der er kommet nye spær på stuehus/stald og så ibf betontegl på det hele incl. en lade også i alt ca. 440kvm tag, samt zink skotrender tagrender osv.
Så er vi ved at være færdig med 1salen, den er 50kvm som indeholder badeværelse gang og stort soveværelse.
Vi mangler lige det sidste nu som en ny trappe og elektrikkern skal tilslutte strømmen.

Vi regner med at vi ender på ca. 330,000kr for det
Hej Chr-Hj
Det lyder godt. Ja, det er sq noget af et projekt at starte på, men det bliver forhåbentlig dejligt når man er færdig :)

Det lyder som en ok pris, og da vi ikke skal have badeværelse ovenpå lige med det samme, så gør det også prisen lidt mindre. Dog har vi ca. 80-90m2 ovenpå, men ved ikke hvor meget det gør ved prisen.
Er meget i tvivl om hvilket tag vi skal vælge, men må igang med at undersøge markedet:)
En meget vigtig ting du skal være obs på er om ejendommen er beliggende i landzone, er den det skal du udover at søge om byggetilladelse søge om landzonetilladelse. Det er en tilladelse til ændring og ibrugtagning af andre dele af ejendommen. Dvs. inddragelse af en første sal eller et udhus til beboelse.

Det ”snedige” her er at i mange kommuner er de ikke positivt indstillede overfor at ændre på ejendomme i landzoner. Det er kommunalbestyrelsen der godkender landzonetilladelsen og den bygger på en vurdering efter landzonereglerne MEN også en skønsmæssig vurdering. Og groft sagt kan de nægte at give tilladelsen på baggrund af at de ikke finder det passende. Så selv om det lever op til den lovmæssige del, kan de nægte bare hvis de finder det ”Upassende”. En sådan beslutning kan dog ankes.

Jeg håber ikke det bliver aktuelt i dit tilfælde.

Mvh. Trine (ejer selv ejendom i landzone ;-) )
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også