Total rensing af ferskvandskøling.

Min volvo penta MD11 23hk er lige blevet sat i stand efter at have stået i en del år hos en marine forhandler. Nu har jeg kørt med den i god 40 timer ved de der små 1000 til 1500 omdr. Men efter håden så kommer alt slammen inde fra kølesytemet rundt med ferskvandet og det sætter sig i alle huller rundt omkring vilket rasultere i den bliver varm. Jeg kørt med ren ferskvand for at få lidt mere tryk på og så har jeg skiftet det jævligt for at se om jeg ikke kan få det ud på den måde.

Men er der noget syre af en art man kan køre igennem hele systemet som kan rense det hele på en gang. Og opløse nogen af de store stykker.


<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Min volvo penta MD11 23hk er lige blevet sat i... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville bruge kølerens det løsner også det slam det skulle være.
også skylle det et par gange.
Gerne med en sejle tur i mellem. Husk at motoren skal være kold ved skylning.

Så en gode køle væske på.
Nu har jeg lige taget varmeveksleren af for at se om den var stoppet ferskvandsdelen var møg fin. dog havde den en del aflejringer i enderne. Saltvands delen kunne jeg ikke se. Så nu har jeg taget den og lavet en kaustisk soda blanding dom jeg har sænket hele varme veksleren ned i. så mu vi se hvad der sker. Her om en par timer skyller jeg den så grundigt først med vand og så med højtryksrenser bag efter. Der efter naturalisere jeg med eddike syre og gentager processen med van og højtryk.

så sætter jeg den på og køre igennem med køllerens. Og så må vi se om det har hjulpet.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Det jeg laver her med varmeveksleren er for at sørge for at saltvandsdelen har en fin stor køleflade inde i varme veksleren. Der kan jo godt være fint med gennemgamg med aflegringer er ikke særlig gode til at afgive varme.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis