Royalt spørgsmål

Da jeg ikke selv lige følger så meget med i det royale, er jeg kommet lidt i tvivl om noget, som jeg håber at der er nogen der kan hjælpe med. Ved Henriks 75 års fødselsdag, rendte børnebørnene og Henrik selv rundt med lyseblå sløjfer med medaljer - men hvad er det for en medalje de har fået?

Green

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis den havde været mere blå, kunne et bud være A.P. Møllers fortjenstmedalje

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Er det mon en støtte-medalje: "Vi vil have Henrik som Konge" - nej, det er en erindringsmedalje i anledning af de 75
Er det ikke sådan nogen der består af to stykker folie, og så er der tyggegummi indeni?

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Skrevet af HansW den 19-06-2009 10:09
Er det ikke sådan nogen der består af to stykker folie, og så er der tyggegummi indeni?


Er det så med rødvins smag???

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
Det var en erindringsmedalje

http://fredensborg.lokalavisen.dk/article/20090612/ARTIKLER/737803293/1018

Har ikke hørt om sådan nogle før, men det ar åbenbart ret almindeligt (i de kredse...). Tak for svaret

Green

Og efter en månedstid har Ekstrabladet også læst med på LDS....
http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/article1196265.ece

Green

Mon ikke det er derfor alle de kendis'er og lign. der hele tiden tropper op til det ene og det andet arrangement allesammen kan have brystet fyldt med sildesalat ?
Det er vel efterhånden begrænset hvor mange tapperhedsmedaljer, såret-i-kamp medaljer ol. der er blevet uddelt til hoffets nærmeste venner i de sidste par år
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis