Sprøjt legusta bundlag ?

Jeg satte legusta hæk for nogle måneder siden, og er nu ved at blive sindsyg af at skulle holde ukrudt og græs væk.. Kan man få noget sprøjte middel der kan holde disse ting væk, og som legustaen kan klare ?? Skal siges at jeg har sprøjte certifikat...
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Næe det er der ikke rigtigt. Round-up vil tage din liguster med i døden, så enten skal du et par gange om ugen ud med kultivatoren, eller også skal du investere i noget geotextil der dækker overfladen. Flis vil holde det meste nede, men det vil også tage næring fra de nye små planter.

Green

Nej det kommer til at knibe. Nu bliver jeg bagklog at høre på for jeg har da flere steder bar jord under min hæk og det er ikke voldsomt meget det skal luges. Tror du ikke du har taget for let på det inden den blev sat den hæk. Men det er bare gie den noget gødning til foråret og så dække den over med flis bagefter så kommer den hurtigt op ad.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Det bedste er at rive/skufle ofte. Vi havde lidt flis om vores, da der var flis i bedene der støder op til, men ingen tvivl om, at det har reduceret væksten - men til gengæld har der praktisk taget ikke været ukrudt.

Men har du riven stående i nærheden, så tager det ikke mange minutter at rive igennem et par gange om ugen. Du skal ikke spilde tid på at samle op, bare hele tiden "røre rundt" i jorden, så ukrudtet ikke når at etablere sig.


Mvh.

Jan R.
Jeg har brugt Zepeliner rundt ved min hæk, samt andre steder hvor det kunne bruges en hjælpende hånd.
Det kan jo godt være uoverskueligt, når de uønskede vækster står i ½-1meters højde.

Pas på når du sprøjter det ud, der skal være vind stille, og du skal bruge en havesprøjte og holde blandingsforholdet samt hvad der står om brugen.

Der efter skal der tålmodighed til, det kan godt tage 1 mdr. før man rigtigt kan se at det begynder at virke, men det virker.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Du kan jo også lægge en bånd af ukrudtsdug og så lægge granitskærver på. Det er pænt og der kommer ingen ukrudt igennem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis