Hjemmelavede sterinlys

Jeg mangler ideer til forme af sterinlys, kan nogen hjælpe?
Jeg kender til mælkekarton, og ballon metoden, men andre muligheder modtages med kyshånd
Jeg ønsker at lave mine egne bloklys til camping, så jeg altid har lys i mine lanterner

Mvh
Birgitte S

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvad med paprør fra toiletruller ?

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Skrevet af Rolias den 17-06-2009 21:32
hvad med paprør fra toiletruller ?
Problemet er, at pappet vil hænge fast i lyset når det størkner, så det duer desværre ikke
Mælkekartoner duer, da de har en glat overflade indeni, og kan derfor klippes op og fjernes.

Mvh
Birgitte S

hvad så med nogle stumper af  pvc afløbsrør , de fås i mange forskellige størrelser

og hvis du flækker dem, og sætter dem sammen med tape, så er de lige til at skille ad når lyset er blevet støbt , kan du bruge den ide ?

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

ellers er det vel bare at skaffe en pose gips og så lave nogle støbeforme af sjove hverdagsting. Smør den tørre form med olie el. lign og støb så løs af æbler, mobiltelefoner, hænder, snedkerhamre, børnesko, tennisbolde osv.
Skrevet af Lars ON på 18 jun 2009 17:35
ellers er det vel bare at skaffe en pose gips og så lave nogle støbeforme af sjove hverdagsting. Smør den tørre form med olie el. lign og støb så løs af æbler, mobiltelefoner, hænder, snedkerhamre, børnesko, tennisbolde osv.

Tak for ideen

Mvh
Birgitte S

Skrevet af Rolias på 18 jun 2009 06:55

hvad så med nogle stumper af  pvc afløbsrør , de fås i mange forskellige størrelser

og hvis du flækker dem, og sætter dem sammen med tape, så er de lige til at skille ad når lyset er blevet støbt , kan du bruge den ide ?

Av det var en smart idé, på den måde kan man jo få i lige præcis den ønskede tykkelse og længde
Tak for tippet

Mvh
Birgitte S

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også