Rock and roll

hej allesammen

Jeg sidder i bestyrelsen for en kulturforening som ønsker at etablerer sig i lokaler med b.la. øvelokale og lille live scene.

Vi har fundet perfekte lokaler indtil vi erfarede at lokalplanen sagde der max måtte være 35 db om aftenen/natten. vores/mit spørgsmål er om det kan lade sig gøre at lydisolerere en stålhal til 35 db med en koncert kørende indenfor?


hej allesammen

Jeg sidder i bestyrelsen for en kulturforening som ønsker at etablerer sig i lokaler med b.la. øvelokale og lille live scene.

Vi har fundet perfekte lokaler indtil vi erfarede at lokalplanen sagde der max måtte være 35 db om aftenen/natten. vores/mit spørgsmål er om det kan lade sig gøre at lydisolerere en stålhal til 35 db med en koncert kørende indenfor?

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alt kan lade sig gøre for den der bære viljen i hjertet - Eller som har røv mange penge... Jeg tror ikke på at man kan lyd isolere så meget, med mindre du har et meget stort budget.
35db er jo ikke mere end en opvaskemaskine larmer!

Med venlig hilsen

Anders

Hvor langt er der til nærmeste nabo kan jo også spille noget ind. Problemet ligger ofte I at selv om man kan lydisolere så åbner folk døren når der er varmt, og med bare en enkelt dør/vindue åbent så er lydisolering lige pludselig ligemeget.

Mvh You Can Do It!

der er ca. 150 meter gennem hegn/have og vi påtænker at sætte yderligere hegn og planter op til yderligere dæmpning af lyd. mange tak for de mange hurtige svar i er sgu kvikke herinde :)


hej allesammen

Jeg sidder i bestyrelsen for en kulturforening som ønsker at etablerer sig i lokaler med b.la. øvelokale og lille live scene.

Vi har fundet perfekte lokaler indtil vi erfarede at lokalplanen sagde der max måtte være 35 db om aftenen/natten. vores/mit spørgsmål er om det kan lade sig gøre at lydisolerere en stålhal til 35 db med en koncert kørende indenfor?

 

Prøv at tage kontakt til spillesteder som ligger tæt op af beboelses bygninger... f.eks spillesteder i KBH.

Men umiddelbart lyder det som et stort projekt. Ikke nok med at i skal tænke på problemer med høj lyd, skal i også overveje akkustikken hvis i skal have koncerter.
 
Jeg går udfra at i vil spille med de tilladte 85 db indenfor og så skal have det skåret ned til 35 db udenfor ikke?

Salen skal jo derfor igennem en kæmpe ændring.

men prøv som sagt at kontakte andre spillesteder og øvelokale foreninger for råd.

Men en lyd sluse ved hovedindgangen vil i hvert fald hjælpe på at forhændre at lyden slipper ud hver gang folk skal ind og ud.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis