Sort "mekaniker-tyggegummi"

Hvor kan man købe det dejlige mekaniker-tyggegummi, som man kan trykke alt fast med? Løst inventar, der larmer, ledninger mv. Det er lissom en "klump" modeler-voks, som man kan forme - meget lig klæbrig tyggegummi.
Har noget hvidt "lærer-tyggegummi" til fx ophængning af plakater, tegninger osv, men leder efter det mere kraftige og klæbrige sorte...
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved godt hvad det er du mener - vi har det ude på mit arbejde, vi kalder det "elefantsnot":-)

Jeg mener det er 3M der laver det (Er dog ikke sikker)

Mon ikke det kan købes ved mekonomen??

Jesper
dana lim laver det osse du kan købe det i brusen aldi  spar  rema osv
Det er vel at mærke ikke det lyse lærer-tyggegummi, som man bruger på skoler og institutioner. Det klistrer kun lidt. Det jeg tænger på er snarere en "elefant-bussemand". Et meget trægt og klistret materiale...

3M har noget de kalder monteringsbånd til ruder - jeg tror det er det du er ude efter.

Hvis Meknomen ikke har det, burde de kunne skaffe det.

Jesper

Hmmm - narrh. Det er ikke tape eller skum-tape. Det er lissom en "masse". Muligvis rullet op i "bånd"/"Strimler". Men selve materialet kan formes frit.
Rudekit er ordet - i få tilfælde også kendt som butylbånd. Fåes i kasser i pizzaformat (bare mindre), hvori det er rullet op, adskildt med en gul strimmel vokspapir.
Fåes oftest også i forskellig tykkelse, eks. 8, 10 eller 12 mm.

Du burde snildt kunne få en rulle ved dit lokale autoriserede værksted (Dog tænker jeg også at mindre værksteder har det, det er nok mere bare til eget forbrug end til salg)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis