ingen Varmt vand.

Jeg syntes vi har for mange problemer med det varme vand. Vi har et "Baxi" fyr fra HS-Tarm fra 1991, som jeg ved jeg bla kan styre hvor varmt vand der skal strømme ud til radiatorerne fra...(det er tilsluttet vores fjernvarme). Men når vi f.eks skal i bad eller skylle af efter aftensmaden, så er det varmt i et øjeblik, så bliver det koldt og er det i pænt lang tid, hvorefter det bliver brændende varmt igen...møj irriterende... jeg har ingen brugsanvisning over fyret da huset er købt for ca5 år siden, men der sidder nogle små kobberrør som jeg syntes ligner følere. De er rustent og irret og jeg tænker at hvis de hører til det varme vand men ikke kan måle varmen pga rust og ir så er det måske derfor. Uden på fyret hvor der sidder en slags måler (ved ikke hvad den hedder) måler 20grader. Vand temp. er fint over fra fjernvarmen. Jeg håber i har et bud.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg syntes vi har for mange problemer med det... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så har jeg været hos en vvs'er som har fortalt mig at han mener ud fra billedet at termostaten er til det varme vand, hvor jeg har fået af vide at den er til radiatorene.

Hvem har ret?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Den ventil man ser på det øverste billede med kobberrøret der kommer ud midt på og nogt lækage af en art er en avtq. Det er den der styrer temp. på dit varme vand. Noget værre lort Danfoss fik lavet der. Så han har nok ret der. Måske derfor han har en uddannelse på 3-5 år for at kunne se forskel :-)
Ja men jeg mener den termostat der ligner dem der sidder på en radiator.
Der står 25-65 grader på.
Vores ejendomsmægler sagde at den var til at regulere hvor varme radiatorene skulle blive..
Så derfor har vi altid skruet op om vinteren og lukket helt om sommeren på den.
Men det er måske slet ikke til radiatorene eller måske både til dem og det varme vand.
Jeg er dælme forvirret nu:o)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
den ser ud til at sidde på varmerøret..sikkert på returen for der sidder en td (trykdifferens) lidt længere nede på samme rør men den ventil bruges osse til at styre varmtvand med..her et udpluk fra danfoss :
RAVK



RAVK anvendes til temperaturregulering af mindre varmtvandsbeholdere (fx forrådsbeholdere) eller varmevekslere i radiatoranlæg.
RAVK er et selvvirkende termostatisk element, der kan kombineres med tovejsventilerne RAV-/8, VMT-/8, VMA 15 eller med trevejsventilen KOVM.
RAVK anvendes sammen med trevejsventilerne VMV 15 og VMV 20 til temperaturafhængig blandestyring af gulvvarmeanlæg.

så den anvendes både til vand og varmestyring...men jeg er rimelig sikker på at avtq'en styrer dit varme vand.
Prøv at lade det varme vand løbe og så skrue helt op og ned et par gange på styringen af temp til vandet dvs det sorte håndtag der sidder foran pumpen.'
jeg tror at den pakdåse der sidder inde bag den store omløber på avtq er istykker. det er den samme pakdåse der sidder i visse radiatorventiler og når den er istykker sker der det samme som med en radiator: der kommer ikke varme frem...mener det er den store pakdåse af slagsen (der er en lille og en stor)
Annonce
Det sorte håndtag du snakker om, er det det man lige kan skimte over for td'en.
Man kan vist også skrue den op og ned alt efter temperaturen af vandet.
Jeg har faktisk også et billede af den med ved ikke hvordan jeg får det sat ind.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
men det er den du skal skrue op for
Ham VVs'en sagde at det var meget normalt at det svingede så meget med det varme vand især her om sommeren for der var det varme skruet ned.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis