Ekkolod

JEg har fået fat i et ekkolod med transducer.
Raymarin ST30.
Der står i manualen at jeg ikke må bruge den medleverede transducer (i plast) til min træbåd - hvorfor ikke??
Jeg regner med at sætte en klods på hver side af klædningen så den kommer til at stå lodret og sætte den fast i noget asfalt uden at spænde for hårdt.

Kan det ikke gå an?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Antageligt er det et eller andet med bespændingerne der formodentligt ofte spændes for hårdt. Men min personlige mening er at hvis du laver en klods indvendigt og en udvendigt. når disse klodser er limet på skroget og de har paralelle sider så er det "bare at montere med fugemasse i hullet og udvendigt. Spænd sammen men ikke hårdt. dagen efter har fugemassen sat sig og der spændes efter for at få en sikker tætning mellem skrog og transducer.

Bor aldrig transduceren ine skrogsiden i en samling mellen 2 bord. Med mindre der er tale om en limet konstruktion mad små lister.

Men da det er en ny vare du har købt vil jeg da spørge hos forhandleren. Der må kunne angives en grund, og hvorfor har forhandleren leveret en vare du i princippet ikke kan bruge ???

Han må evt kunne tage varen tilbage eller ombytte transduceren til en rigtigere type.

Venligst Njord smile Sejl godt smile

MVH Njord
Ja det er nu en lidt brugt en.
Jeg tror jeg laver de 2 klodser.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis