Er det et trægulv der kan bruges ?

Hej jeg håber nogen kan hjælpe mig. Vi har lige købt hus(byggeår 1967), og skulle i weekenden gå igang med at lægge gulve. Først blev gamle gulvtæpper fjernet, der under var der linoleumsgulve der også blev fjernet og der under var der plader. Sælger og mægler havde fortalt oss at der var beton under pladerne, men da vi tog nogen plader op for at se, viste det seg at der var ubehandlede trægulve under. Er dette nogen gulve vi kan benytte istedet for at lægge nye gulve ? Eller er det bare nogen underlagsgulve som er benyttet istedet for beton ? Vi ser for os at slipe ned gulvene og male dem hvide - hvis det er muligt. Håber nogen her inde kan hjælpe mig, da vi skal flytte ind snart, og skal bestemme os for om vi skal lægge de gulve vi har købt eller om vi skal ta sjansen på at behandle de trægulve der ligger der i forvejen. Jeg takker for alle for gode råd ! ;-) PS. Lægger lige et par billeder ved(viser ikke gulvet så super godt, men...) som viser gulvet vi fant under pladerne og alle de tusen søm vi har fjernet som pladerne var festet i.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Malede lakerede gulvet, holder sig nok ikke pæne så længe.

Er pladerne sømmet/skruet fast i undergulvet ?
Trægulvet er ubehandlet, så det er ikke lakeret i forvejen. Og pladene var sømmet fast i gulvet(der var visst nogen der har gået fuldstendig amok med en sømpistol), og vi har fjernet alle søm der sat fast i trægulvet.
Jeg ville ikke tro at det var et problem slibe gulvet af og så give det hvid lud, hvis det er et hvidt look I er ude efter. Men jeg ville tage en fagmand med på råd. Evt få en gulvmand ud og giv en vurdering om det kan slibes op. Har du nogen ide om hvor tykt gulvet er?
/Thomas
Gulvene ser nydelige ud! Lak (eller gulvmaling) er nemmest at holde, olie næstlettest og sæbebehandling (også kaldet ludbehandling) langt det mest besværlige. Der er, at dømme efter fotografierne, intet i vejen med gulvene, de skal højst slibes af og behandles.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også