udskiftning af fliser - skal jeg bruge mere sand

Hejsa.

jeg skal til at udskifte 50 kvm 50x50 betonfliser og 50 kvm lidt mindre sekskant fliser). Formentlig bliver det herregårdssten der skal ligge i stedet.
De eksisterende fliser ligger forholdsvis pænt, selvom de har ligget i mange år, så hvor meget forarbejde behøver jeg egentlig at lave?

1) Er det ikke bare at tage fliserne op, vibrere underlaget lidt og så lægge de nye sten på?

2) Bør jeg købe lidt mere grus?

3) Med hensyn til ukrudt har jeg hørt der ikke er nogen grund til at lægge ukrudtsdug under fliserne, men at man i stedet        skal fylde noget specielsand i fugerne - er der noget hold i det?

Med venlig hilsen

Lasse

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er jævnt skal du ikke gøre andet end skifte dem. Men ellers er det jo kun en lille slat du skal bruge til det der projekt lyder det til.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg ville købe lidt grus til at rette af med, så de nye kommer til at ligge 100 %.
Det dér fugesand der skulle forhindre ukrudt, tjaa.. Jeg gir ikke en døjt for det. Har prøvet det og fjerner alligevel ukrudt.

 The day you quit is the day you lose.
Skrevet af Lauhansen den 17-06-2009 06:41
Jeg ville købe lidt grus til at rette af med, så de nye kommer til at ligge 100 %.
Det dér fugesand der skulle forhindre ukrudt, tjaa.. Jeg gir ikke en døjt for det. Har prøvet det og fjerner alligevel ukrudt.

samme her.
Så det er sgu ligeså godt at smide alm strandsand i
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis