Rense karburator

Hvordan skal jeg rense denne karburator.

Den sidder på en Texas fræser og er en 5 hp b og s motor fra 1981.
Tror nok svømmehuset er i tanken
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I princippet minder den meget om den type der sidder på B&D plæneklippere, og der er ikke et svømmerhus nede i tanken. Der stikker et rør der ned med et trådfilter i enden, men du skal afmontere kaburatoren helt fra motor og tank. Vær lidt forsigtig når du piller vacumrøret fra bundkaret af, gummiet kan godt være lidt "skørt".
Under det dæksel der sidder på siden befinder der sig en tynd gummibælg, det er sådan set den der pumper den rigtige mængde benzin ind, den skal du også have af og renset. Pas på for der sidder en meget lille fjeder under bælgen. Rengør det hele i lidt petrolium eller lampeolie/tændvædske, og har du trykluft blæser du forsigtigt rent. Den lille si der sidder for enden af røret nede i tanken skal også renses. Pil også tanken af og skyld den med lidt som ovenstående, så du får eventuelle urenheder ud af den. Når du samler den igen, så lad være med at knokle skruerne.

V.h.  Håndværkeren
Jeg har lige skifter membraen og gjordt det hele rent der.....jeg har også blæst ind i de 2 huller hvor der er fint hul igemmen.

Problemet er at jeg havde ca 0,8 liter benzin i tanken fik gang i maskinen og syntes lige jeg vil hælde lidt Lucas karburator rens i tanken...10 sec efter gik maskinen ud og har ikke kørt siden.....
Skal jeg pille hele karburatoren af ellers der der noget andet galt ??
Hvad skulle det da også være godt for  Skille igen, rense igen, tømme tanken, samle, nyt benzin, så skulle den være der.
Tjek eventuelt tændrør.
En ven sagde det skulle være godt..men kom nok til at hælde 4 gage så meget i som jeg skulle ...

Kan jeg ikke nøjes med at tømme tanken...fjerne membranen og luftskrue og derefter bruge lidt trykluft...derefter nyt ren benzin på ????
Du kan jo prøve !
Det du har fyldt i er nok noget der minder om Redex, og til de 0,8 l. der er på sådan en tank, må der højst komme 0,5 cl. i tanken. Til en bil anbefales der max to hættefuld hvilket svare til ca, 6 cl.
tak for hjælpen........
Har lige lavet et nyt spørgsmål da jeg tror det er min tændspole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis