Latin oversættelse

Hey allesammen.
Jeg har et problem som jeg håber en af jer kan hjælpe mig med. Jeg vil meget gerne have oversat "Mors Dreng" til latin, og efter at have ledt nettet tyndt efter en translater. Har jeg måtte erkende at latin er et noget af en opgave at få oversat, især når det kommer til grammatikken. Og det er rimelig vigtigt at det er oversat korrekt da det skal være en tatovering.
På forhånd mange tak...
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
matris puer

prøv at google :"translate english latin" der er tons af oversættersider, der kan håndtere mother's boy, mommy's boy, mom's boy.
Er allerede prøvet men har indtil videre fået 3 forskellige ord for "mor" så ville gerne have et mere kyndigt svar fra andet end et program...
ok, synes du skrev du havde ledt nettet tyndt efter en translater
prøv nicetranslator.com

Hold nallerne fra roterende dele

hej

ved ikke om du har fundet ud af det, men mor hedder mater - genitiv af mor(mors) hedder matris, søn hedder filius. Mors søn hedder "filius matris" på latin.
Genitivformen står til sidst - ligesom corpus(legeme) Christi(Kristus) = Kristi legeme eller Dies(dag) irae(vredens) = vredens dag

mvh
gug
Hey har fundet ud af det... Nu var det ikke "Mors Søn" jeg skulle have skrevet men "Mors Dreng"... En kollega fra arbejdet har en kæreste der er ved at være færdig med universitet fik det oversat til "Puer Matris" hvor "puer" jo må være ensbetydende med "dreng"... Er glad for jeg ikke holdte mig til translaterne da de gav resultatet "mater puer" hehe...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis