Google SketchUP hjælp til at lave målfasthed på tegninger


Hejsa, der er garanteret nogen herinde som er skrappe til at bruge google SketchUP ? Jeg er lige begyndt at bruge programmet til at tegne lidt på en garage bygning jeg skal søge om tilladelse til at opføre.. Men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan man indtaster længde mål på sine linier, jeg kan se at den viser længden som man trækker en streg, men hvis man nu vil have den til at være en præcis længe hjælpe dette ikke.. eller hvis man vil ændre på længde målet på noget man allerede har tegnet?

Kan man egentlig også få programmet til at vise længdemål på tegningerne, sådan så man fx kunne printe et billede af en gavl på bygningen og så få printet målene på døre og vinduer osv?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ikke Sketchup. Det normale i CAD er, at man til at begynde med fastlægger skalaen, så tegningen passer til papirstørrelsen og man tegner i de endelige mål.
Målsætningen foregår derefter halvautomatisk, men markerer de steder der skal måsættes, målet er automatisk rigtigt, det eneste man skal gøre selv er at vælge hvor mållinien skal være.

MvH,

Bent.
Jeg vil mene at jeg har godt styr på Sketchup, nede i højre hjørne kan du indtaste mål. Skal du lave en firkant skal du bruge " ; " til at dele mellem længde og brede eks. 100;130 Se vedhæftet så kan du finde muligheden for at målsætte din tegning. Youtube.com kan hjælpe dig rigtig meget.

Multimediedesigner - Tømrer - Værktøjsrådgiver

 


Jeg syntes nu ikke jeg har set denne knap i mit program, men nu er det så heller ikke PRO versionen jeg har.. jeg har kun den gratis download version, måske den ikke har denne funktionalitet ?
Du skal have den store værktøjslinie frem, så finder du den ellers kan du finde den under tools - dimensions

Multimediedesigner - Tømrer - Værktøjsrådgiver

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis