Rionet til gulvstøbning

Hej. Skal til at lave nyt gulv med gulvvarme i både bryggers og bad. Men hvilken slags rionet skal jeg bruge?? I Jem og Fix kan jeg købe en 4mm til 99,- og i XL kan jeg købe en 6mm til 160,- Jeg vil jo gerne spar hvor der kan spares, men det skal helst ikke gå ud over resultatet. Hvad skal man vælge som minimum???

Med venlig hilsen

Anders

Hej. Skal til at lave nyt gulv med gulvvarme i... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har lige fået at vide at Rionettet skal kobles til jord af en elektriker, hvis der er tale om vådrum..! Kan det passe??? Og er mit bryggers et vådrum??

Med venlig hilsen

Anders

Ja Rionettet skal jordes i baderum!! det er vigtigt, men en lille detalje som mange glemmer.

Med hensyn til Radonsikring ved renovering. lægger man folien op ad væggen og fuger den og ligeledes ud på fundamentet.


Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Hej

Ja, det er rigtigt som msms skriver med hensyn til radontætning, og hvis det er et vådrum klarer vådrumssikringen det jo, da den skal føres 10 cm op ad væggene.
Jeg har på det sidste anvendt et vådrumssikringsbånd ved alle overgange mellem væg/gulv som radonsikring (også i nye huse).

Et bryggers med gulvafløb er at betragte som et vådrum!

Jeg kan ikke mindes, at jeg i nyere tid har læst om anbefalinger af rionet (15 x 15 cm masker) i dimensionen 5 mm i SBI anvisninger o.l. hvor der typisk nævnes enten 5 eller 6 mm.

Så jeg plejer at bruge en 4 mm direkte på isoleringen til fastgørelse af gulvvarmeslanger, og lægger så en 5 eller 6 mm ovenpå som armering, da den nederste jo ikke får ordentlig fat i betonen og ikke ligger midt i.
Du kan jo bruge kejserkroner eller nogle andre fødder, så det bliver hævet..

Med venlig hilsen

Thomas Nielsen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis