er det sån her man forlænger sin loftdåse....

jeg er ved at sætte nyt loft op og vil gerne have det til at være lovligt med mine loftdåse bagefter.
jeg har fundet ud af at man kan købe nogle forlænger til dåserne,
det har jeg så gjort og nu har jeg lavet en prøveboring i nogle stumper træ inden jeg sætter de sidste brædder op.
hvis det så er den rigtige måde så vil jeg sætte de rigtige brædder op og lave hullet så elektrikkeren kan sætte forlængeren samt udtag på.
på mine billeder kan man også se at det bestemt ikke var lavet ordentligt før.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvorfor kan man ikke komme til samlingerne?

kan så absolut ikke se noget problem i den opstilling der, der er jo ingen skjulte samlinger eller andet alarmerende, det svarer jo bare til en ekstra dyb loftsdåse

Mvh Christian

er ret sikker på at det er helt efter loven
Jeg kan se du bruger en forlænger til PL-dåser, ved faktisk ikke hvad reglerne siger mht. forlængning af de gamle loftdåser. Prøv at kontakte sikkerheds styrelsens hotline, de har svarene.. www.sik.dk

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Annonce

jeg kan sagtens komme til samlingerne.
ledningerne er proppet helt op i loftdåsen på nu værende tid.
jeg kan godt trække dem længere ned.

ja jeg har brugt forlænger til pl dåser.
kan man få forlænger til de gamle loftdåser.

Hvis du saver et større hul i den gamle loftbeklædning er det i mange tilfælde muligt for elektrikeren at sænke den gamle dåse, så den passet til det nye loft. Er set.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
har fået afvide af min el-installatør at det er precist som du har gjort man forlænger.

Reglen er at dåsen skal gå til underkant af brændbart materiale, at forlænge dåsen med den forlænger du har der er en lovlig måde at sørge for det på. Du skal blot være sikker på at din forlænger er så lang at den kan nå ind i PL dåsen, den har sådan et par modhager der skal forbi metalringen.
Så burde det egentligt ikke være noget problem. Forlængeren gøre ikke andet end at beskytte bygnings materialet i siden for evt. opstart af brænd.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis