Rense mos af betontegl?

Hej alle,

jeg har lidt mos på mit tag rundt omkring, er det okay at børste det af/fjerne det og så sprøjte med rodalon for at tage alger og andet. Tænker på om taget er "skadet" under mosset så det skal beskyttes af noget?

Selve taget er i god stand og flot nok, det skæmmes bare lidt at mos rundt omkring.

Mvh
Kasper Munch

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bliver nok en dyr fornøjelse af ordne det med rodalon.

Der er firmaer der sprøjter tagene med tagrens, vi før sprøjtet vores tag med B&C betontagsten en gang årligt, og det er utroligt effektivt og giver kun 1000,- for det, vores tagfalde med garage bygningen som han også giver en tur ved samme lejlighed er ca, 400 m2 så er jo ikke galt 1 gang årligt.
Her er et par billeder af mit tag med betontagsten, det ene fra nordside og det andet fra sydside.
For 3 år siden var det så grimt af alger og mos, at jeg seriøst overvejede at skifte det ud med tegl.
Jeg fik det i stedet for algebehandlet, men der gik et år, før der rigtig begyndte at ske noget og idag, synes jeg det ligner noget nærmest nyt.
I hvert fald er jeg ovenud tilfreds.
Det koster mig ca. 1000 kr. årligt for ca 300+ m2.

Med venlig hilsen
ktm

 

Sådan er det også med mit, en utroligt forskel fra før det fik algerens..
Jeg vil helt klart anbefale det til alle, der har et tag der ikke er så kønt længere.
Nogle som har nogle adresser på firmaer som laver det i storkøbenhavn og som kan anbefales?

Jeg har selv cementtegl og de er fyldt med mos.
Hvis du søger på Google med algerens tag københavn, kommer følgende firma bl.a. frem: http://www.arcon-tagservice.dk/
Jeg kender dem ikke overhovedet, men nu kender du prisniveauet.
Du skal have tålmodighed. Det første år sker der ikke ret meget synligt, men så bliver det bedre og bedre og i løbet af 2-3 år er det perfekt. Efter den sy6ndflod, der kom i fredags, bliver det rigtig flot, synes jeg da selv.
Jeg falder jævnligt i staver, ved at stå udenfor og glo på mit tag og glæder mig over, at jeg slap for at skulle lægge nyt tag. :)

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis