placering af karmskruer

Hej

Jeg er ved at montere en indvendig dør. Jeg har indtil nu kilet karmen fast i hullet så den står i lod, vater, og sådan karmen ikke runder. Det er en færdigmalet dør. Hvor skal jeg placere karmskruerne så det bliver mindst synligt???
Hej Jeg er ved at montere en indvendig dør. Jeg... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan kun give boso ret. Det er en god måde at montere døren på... ja, det er vel den eneste rigtige? Har selv monteret mange døre på denne måde.
Jeg skal montere 2 døre mere så der er tid til at lære:-) Men da jeg satte den første i i går gjorde jeg følgende i nævnte rækkefølge:

klodsede bundstykket op vandret
satte karmen i hullet og kilede den fast så hængselsiden var i lod
skruede karmen fast i hængselsiden
satte døren i hængslerne
bandede over at døren gik imod karmen øverst på den lodrette karmside i låsesiden
og så rettede jeg hængslet et par mm. med en tang (FY FY)
og skruede karmen fast i låsesiden.

Boso venter du så med at klodse bundstykket nøjagtigt op til døren er sat i. Bundstykket må jo skulle falde en anelse over mod låsesiden hvis døren hænger en anelse som i mit tilfælde. Man kan vel ikke bruge de juster-skruer til at "vippe" døren med
jamen det lyder da til du har fat i metoden - tror dog at den del du rettede med en tang burde kunne rettes i karmen.

Er helt enig i at det ofte kan være en god ide at vatter budstykket af. Der plejer jeg at vatter nogle klodser af som døren så stilles på. Derefter hængselssiden og slutteligt justeres karmen efter døren. Skruerne i hængselssiden kan også bruges til at justere døren - men kun småjusteringer. Jeg mener at swedoor plejer at vedlægge en anvisning for hvorledes døren kan justeres og hvorledes man skal forholde sig til at dørpladen evt. buer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis