trådløst netværk

Jeg har installeret et fint lille trådløstnetværk herhjemme. Og vi efterhånden fået mere end en bærbar pc, men problemet kommer hvis to af dem er online er det som om det kun er den nyeste af dem der kan komme til på netværket, det virker som om den gamle bliver smidt af, har prøvet med 2 forskellige. Hvad kan man gøre ved det.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg har installeret et fint lille trådløstnetværk... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Først downloader du et program som f.eks. Netstumbler (gratis) som kan scanne trådløse net og kører det. Der skulle du gerne kunne se alle de netværk der findes i din omegn. Husk at gå lidt rundt i huset og evt. udenfor så du får dem alle med. Netstumbler gemmer dem i listen selvom du går rundt og mister et signal fra et netværk. Ud fra den liste du får frem vælger du en kanal som ikke er anvendt (så langt væk fra de optagede som muligt - hvis f.eks. 3 og 11 er optaget så vælger du 7) Pas på med at vælge <3 eller >11 dem kan din gamle bærbare måske ikke håndtere korrekt. Har du adgang til selv at konfigurere din trådløse router? Hvis ja går du ind på routeren og kigger under Wireless settings. Der skulle Channel gerne findes og være f.eks. 3 eller 11 (typiske defaults). Vælg nu istedet den ledige kanal og gem dine settings. Prøv igen at chekke Netstumbler og se om ikke dit netværk nu har ændret kanal. Forhåbentlig er dine problemer så også væk. Hvis din router f.eks. styres af din udbyder, så skal du bede dem om at ændre kanal/frekvens til den ledige du har fundet.
Har du chekket om der findes nye drivere til netkortet? Bruger du Windows til at kontrollere det trådløse netværk eller Intels eget program på den gamle (det var så vidt jeg kunne se den der havde et intel baseret kort)?
Visse udbydere tillader ikke mere end en PC på deres system, det er en lidt gammeldags holdning i vore dage hvor selv mobiltelefoner kan gå på trådløst netværk. Imidlertid kan jeg sige at D-Link routere ofte får "hedeslag" og så ikke virker optimalt.

Bornholm er et dejligt sted.
HAr kontrolleret nye driverer og der var ikke noget at finde. Det er først blevet et problem efter der kom vista ind i huset... Og jeg bruger windows til at styre kortet med.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Dette her med at restarte routeren kan være effektivt, min udbyder fortalte at den sikringsgruppe jeg fik strøm til routeren fra var ustabil. Du kan jo prøve at bede udbyderen måle på dit system over længere tid.

Vista er ikke godt men skulle dog være bedre til netværk end andre Windows versioner.

Bornholm er et dejligt sted.
Ja nu er det ikke netforbindelsen jeg har problemer med men mit eget netværk indeni huset. Og TDC skal bare blandes helt uden om det her projekt for de er fandeme talentløse til fejlfinding.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis