nivellering

Hej har en meget stor grund og den hælder over alt så vi kan ikke sidde uden at glassene vælter. Nu har jeg fået gravet en teresse ud og muld jorden ligger i en stor bunke i et hjørne der hælder meget. Hvordan får jeg nivelleret ud så vi kan nyde er lille vandret plæne
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du starter med at tage en skovl og så går du igang.

Du skal finde ud af at få det lagt på plænen der hvor den er lavest det kan vel ses med det blotte øje hvor det er henne. Så ligger du jorden på der så det er pænt og jævnt i forhold til den hældning du gerne vil have. Så skal det bare lige rettes af med en stige eller en palle. Og så er det ellers bare at så til med græs frø og vente. Dog skal det lige siges at det skal være en meget stor terasse i har lavet hvis overskudsjorden skal fylde ret meget.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Takker for svaret. er i gang og jo den ny gårdhave bliver 14o kvm. det er kun mulden der bliver brugt. Al ler bliver hentet af en der skal have fyldt op til maskinplads.. Niveuforskellen er til at få øje på for støttemuren bliver 150 cm hvor den bliver højest og 0 ved huset. 7 x 22 m altså 7 fra huset og ud og 22 lang
fie
Jeg bliver lige nød til at spørge om i selv har lavet den støttemur??? For jeg kunne godt lige bruge et fif eller 2 om hvordan den bygges. Send det evt. som en privat besked - er ikke ude på at hugge din tråd...

Med venlig hilsen

Anders

Hej Anders.

Jo der bliver lavet det helt rigtige med fundament i 90 og dræn bagved muren for at tage regnvand. er færdig med jorden men hvor er der mange børe fulde det skulle flyttes.

majbritt

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis