Bærbar - problem

Har fået fingre i en gammel bærbar. Men batteriet er stået af, og smidt væk. Den originale lader og også blevet væk i et flytterod. Har så fået fat i en u-original, og den kan nogen gange lige slæbe den igang. Men når blæseren starter, eller jeg slutter noget til USB-porten, slukker den. På æsken til den u-origanle lader står der, at den skulle afgive 6A, men målt på stikket til computeren afgiver den 1,8A. Nu er jeg ret grøn ud i det med bærbare, så jeg jeg spørger: 1: Skal der være batteri i, for at den vil køre ordentligt? 2: Computeren kræver 19V 3,5A, hvilket er inden for de 6A, som står på pakken, men målt med et multimeter på stikket, viser den 1,8A. Skal laderen måles under belastning, eller er den dårlig/under-deminsioneret?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du skal bruge et batteri

Hold nallerne fra roterende dele

Jeg syntes mere det lyder som om den bliver varm hver gang den skal lave noget...
skil den ad og rens den for møg og støv.

Den skal kunne køre med lader alene.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Kan finde små 4A i skabe og skuffer - prøver med det. Den er helt ren i køleren, så det er ikke det.
Har nu prøvet med ca. 4A - nogo. Jeg kan få gang i en blæser og lidt diodeblinkeri - det er alt :-(
Holder den en spænding på min. 19 volt når den afgiver de 1,8 A?

Hvis det er tilfældet så må der være noget galt med computeren, når den ikke vil starte.
Annonce
Skrevet af efry den 14-06-2009 20:09
Holder den en spænding på min. 19 volt når den afgiver de 1,8 A?

Hvis det er tilfældet så må der være noget galt med computeren, når den ikke vil starte.


Ja, det gør den. Så det er nok et eller andet der er stået af, på bundkortet. Den startede ellers godt nok den første gang, jeg forsøgte, men gik så ud. Har også kørt et par gang siden - uden batteri. For det burde den da kunne? Min erfaring fra almindelige stationære siger mig, at det sansynligvis er en elektrolyt, der er stået af - kan det passe? Jeg kan dog ikke se nogen, der "poppede".
Tror jeg har fundet problemet: Nordbroen bliver varm som bare pokker, og er udstyret med en lousy alu-plade som køleprofil. Når computeren står åben, kan den sagtens køre, men med bunden på bliver den varm. Så nu går jeg i tænkeboks.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis