Pudsning/støbe sokkel

Hej

Jeg ved faktisk ikke lige præcis hvad det hedder det jeg skal lave, men enten pudse eller støbe en sokkel.
Vi har en tilbygning på vores hus, som er bygget/sat på gasbeton klodser, men den står bare sådan, så man kan se gasbetonen pladerne. 
Hvad skal jeg gøre så for at lave en pæn sokkel på det? og hvor langt skal jeg evt grave ned under jorden og begynde arbejdet?

 

Jeg spørg kun for at blive klogere.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der må være en sokkel et sted længere nede, grav fri helt ned til den, kast så soklen ud med noget 1:1 sand cement helt tyndt. Og puds så hele vejen op, så langt du nu syntes soklen skal gå op. Ytong/gasbeton holder ikke til alt det fugt påvirkning. Og er i det hele taget ikke egnet til udvendigt murværk.

Du er sikker på at det ikke er leca blokke du kan se ?

Mvh Thomas Hansen

Ved ikke om det er leca?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Det er fundablokke, de er beregnet til det. :)

Jeg vil anbefale at du bare filser det. Altså hvor man trækker et tyndt lag på, lader det tørre lidt, også køre det over med et fils bræt. Det giver et flot resultat.

Du kan eks. bruge det her. http://www.maxit.dk/produktblade/1_print.asp?id=1869

Mvh Thomas Hansen

men hvor langt skal jeg grave ned, og kan jeg bare bruge noget 7,7 % strandmørtel? og blandingsforhold 1-1 siger du? og hvad konsistens skal det være?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Du skal ikke bruge mørtel, du skal enten bruge 1:3 sand og cement. ellers få fat i en egnet tynd/fin- puds. Det kan de sikker svare dig på i det lokale byggemarkede. Sidst nævnte er den nemmeste løsning, og billigst.

Mvh Thomas Hansen

jeg mener også strandsand... :)

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Du kan snildt lave en blanding af havsand og cement, det er udmærket til fin puds. Stadig i 1:3

1 cement 3 sand.

Det skal dog være vasket, ikke hentet direkte nede fra stranden, da det kan give misfarvninger pga. salt indholdet.

Mvh Thomas Hansen

og hvor flydende skal det være? når jeg putter det på muren, hvor lang tid skal det så tørre inden jeg begynder og filse?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis