skære ledningen over og samle den igen?

Jeg vil ha' udskiftet den træplade, som mine instrumenter i cockpittet sidder i. Derfor er jeg nødt til på det ene instrument, der viser vindretning og -hastighed fra Vindexen, at skære ledningen til instrumentet over. Det er nødvendigt for at få instrumentet ud af hullet i den nuværende træplade. Nå, mit spørgsmål går på om jeg blot kan skære ledningen til instrumentet over og så koble de to ender (og de mindre ledninger indeni) sammen igen (når instrumentet skal på plads i sin nye plade)? Jeg havde tænkt mig at anvende en samlemuffe. Er der nogle særlige ting jeg bør være opmærksom på?

mvh gert
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du bruger en samlemuffe, bliver forbindelsen "åben" for korrosion, og dermed en dårligere forbindelse. Det er bedre at lodde enderne sammen, og derefter bevikle med vulkaniserende tape der er vandtæt og evt. krympflex.

------------------
ebve

ebve
Hej Gert!
Lige en tilføjelse til ebve`s svar:krympeflex er den bedste løsning,specielt hvis Du anvender typen med lim på indersiden.Limen bliver aktiv når den opvarmes,og der med opnår Du en så godt som vandtæt samling af Dine kabler.Kan købes hos de fleste el-forretninger.
Mvh.Jesper H.

Toyota er IGEN kåret som de bedste i norden!!!
Tak til jer begge to for jeres svar, som virker meget fornuftige og ligetil. Det her er et fantastisk site;-)

mvh gert
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Som bruger kan du med fordel lade dig registrere. Det koster ikke noget og du kan også sende et lidt mere seriøst signal om dig selv..

Venligst Njord smile en glad amatør smile

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis