fyld huller ud?

Hej alle

Når man nu ligger sine flamingo bats som isolering i sit undergulv, og der bliver en revne, eller samlingerne ikke lukker helt tæt, hvad fylder man så det ud med? der er kampsten sokkel der hvor jeg skal isolere, så jeg kan jo ikke regne med det er helt lige

Og hvis det ikke passer helt med bats´ne, må man så godt save en bat til og ligge ca 20 cm i revnen? 

Jeg spørg kun for at blive klogere.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg fyldte mest muligt ud med stumper af isolering og det resterende fyldte jeg op med Leca-nødder iblandet lidt "cementvælling" så det blev fast.

Med venlig hilsen
ktm

 

bruger man noget til at sætter over samlingerne mellem pladerne?

OG hvad gør jeg når jeg skal sætte kantisolering op, på kampsten? det er jo ikke just jævnt og lige... Så vil der jo også luft mellem kantiosleringen og soklen?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

nogen som ved det?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Jeg opgav kantisoleringen på de værste steder :(

Med venlig hilsen
ktm

 

det vil jeg helst ikke.... Og hvad med samlingerne mellem pladerne? giver man dem lige en gang tape?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Annonce
Her hos mig blev der hældt lecakugler i langs kanten. Og kantisoleringen blev sat på med byggeskum og luften bagved blev fyldt med flamingokugler fra væggen fik nogen i overskud alligevel.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Kant isoleringen kan du skumme fast, eller bruge lidt fuge masse. Det betyder ikke noget at der er en revne bag ved. Den kan du fylde med noget pu skum. Og det samme gælder hvis der er større revner i mellem pladerne så bare fyld noget skum i. Sådan gør vi altid i ældre huse, når der skal nyt gulv ind. Leca nøder kan også sagtens bruges, men det der med at blande noget beton i nødderne, er en dårlig ide. Det giver også en kuldebro.

Mvh Thomas Hansen

kan man ikke sætte kantisoelring fast med silicone?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Silicone er jævnt varme ledende sammenlignet med pu skum.

Jacob
Du kan evt. lægge en 50mm flamingoplade øverst, i "modsat" forbandt så du får lukket alle hullerne.. Og kantisoleringen kan du bare sætte fast når du støber gulvet.

Med venlig hilsen

Thomas Nielsen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis