ransome trippel motor MK4 (havetraktor)

Hej
Jeg har købt sådan en havetraktor, men der er ikke noget ledningsnet på den.
Og kan simpelhen ikke finde et diagram over det.
Den har en to cylindret 17 hk MAG motor med dynastart.
Så ville blive glad hvis der var nogle der vidste hvor man kan få et lednings diagram eller et komplet ledningsnet.

Men mit spøgers mål var endentlig om man kunne starte motoren uden noget ledningsnet, om den så får strøm til strømfordelerne.

Sætter lige et billede på af den-


mvh jonathan


9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon dog der findes et lednings diagram til lige denne model, den ligner mest noget som en meget kreativ person har udtænkt, så det er sådan set ham du skal have fat i. Skulle dette ikke lykkedes må du have gang i de små grå og selv krearere et nyt lednings net.

V.h.  Håndværkeren
Jeg søgte for sjov på Google: ransome MK4 wiring harness
Der kom en hel del resultater frem og jeg vil tro, du kan få nogle timer til at gå med at gennemtrawle disse.
I særlig grad vil jeg tro at ledningsnettet til dynastarteren er ømfindtlig og skal laves solidt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej,er det 6v eller 12v
Hej alle tre..
Der findes et diagram over denne model men det er til en diesel motor, da den er blevet lavet både diesel og benzin.
Har prøvet at lave et selv men kan ikke helt finde ud af hvor det skal sættes sammen.
Og el er ikke lige min stræke side.

Har søgt google igennem mange gange og brugt mange timer på:) har skam også fundet noget information, men ikke lige det:)

Det er et 12v system

Og tak for svaren:)

mvh jonathan


hej.. har fundet et godt diagram men starter/lade relæt er ikke med på det, så tænker at man selv kunne finde ud af hvor det skulle sættes til i det diagram.
Så hvis der var en der kunne fortæl hvordan det skulle sættes til så det passer til diagramet.?

ja,der er tændnings lås på den. der er fem ben på den, kan ikke lige huske talne.
Men tændnings låse tro jeg er defekt og den mangler også nøgle.

mvh jonathan


Så fik jeg sat lednings net på, men starter/lade relæet er defekt, for det er total dødt, selv om alt andet er sat på rigtigt.
Så desværre skal jeg havde fat i et nyt/brugt.
Men hvorfiner man lige sådan et?
Der seks steder hvor man kan sætte ledninger på, de hedder, 31, 30H, B+/30, 50, DF, D+/61, og sidder i denne række følge.

ellers stå der 0190219001 og ZAD 14v 11a'

Håber der er nogle der kan hjælpe med at finde et.

Ved hæfter også lige et par billeder.

mvh jonathan


jeg vil foreslå dig at sende en PM til polobjørn, har har hjulpet mange inde i lav bil, og er nok en af dem der ved mest om den type el-systemer her inde.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej jeg håber Du har fået klaret Dit ledningsnet,elles ring til Rimas Falstersvej 2 9670
Løgstør Tlf 96660399 De repererer  mag motorer Så mon ikke de også kan hjælpe med
et ledningsdiagram.Ellers skiv en mail så kan jeg evt tegne op efter min motor som også
er med dymastart venlig hilsen Poul
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis