problemer med oliefyr

har et oliefyr (oilon) kører ca 1 min efter opstart og går så ud, har så prøvet med et andet fyr magen til(mit reserve fyr) nøjagtig samme problem, har renset filter i pumpen ,kørt 220v direkte på brænderen ( i tilfælde af ballade med termostat) kørt pumpen på en dunk ved siden af fyret (i tilfældet af ballade med olieforsyningen fra tank) har skiftet oliefødeslange, har godt nok ikke skiftet dyse eller fotocelle men det ville undre mig at begge fyr skulle have samme fejl men kan da ikke udelukkes ER DER NOGEN HER SOM KENDER TIL PROBLEMET?????? på forhånd tak moris 1000

moris 1000

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når fyret starter og kort efter ville du kunne hører pumpen lukker op for olie til dysen der skal du tage fotocellen ud og lyse på den med en lygte

det er luft i røret
vis ikke røret fra tanken er helt tæt for brænden falsk luft og du vil aldrig få gang i den
held og lykke
martin


Mvh

Martin

 Aut. Vvs-indstalltør

hej vvs martin ja det ved jeg, og det har jeg osse gjort det hjalp heller ik så nu henter jeg en ny dyse men tak for rådet


ps det med fotocellen kan man ikke gøre hvis det er en riello brænder, da den er indbygget i. der ska man snyde den inde i boksen mvh moris1000

moris 1000

kan du tage kontrolboxen af og flytte på den lus der er kun 2 stillniger som er med forvarmer og uden.
jo man kan godt tage fotocellen ud på en rello brænder

vis du lige skriver hvilken brænder det det er så skal jeg prøve og forklare hvordan du gør

mvh

Mvh

Martin

 Aut. Vvs-indstalltør

Magnetventil?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis