Aars Motorservice gør livet sur!

Min Toro havetraktor var begyndt at "hakke" lidt i det pga. en slidt kilrem mellem motor og den hydrostatiske gearkasse. Jeg satte havetraktoren ind til den lokale Toro forhandler, Aars Motorservice, for at få den lavet. Her konstaterede man også at remmen var slidt, men ville ikke skaffe en ny rem da havetraktoren var parallelimporteret. Det blev jeg meget overrasket over! Hvorfor kan Aars Motorservice ikke være lige glad med at havetraktoren er parallelimporteret?? Jeg kontaktede en anden forhandler som godt nok ikke forhandler Toro, men her var der ingen problemer men at skaffe en ny rem. Det er sidste gang jeg bruger benzin på at køre min havetraktor ind til Aars Motorservice!!
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det lyder godt nok underligt....vil også gerne lige have svar på det spørgsmål.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis nu Aars motorservice har en serviceaftale med en registreret importør kan de jo undergrave deres egen virksomhed ved at yde service på parralleimport.

Personligt har jeg oplevet det på varmepumper. Konfigurationen er simpelthen ikke den samme i anlæg der er kommet hertil via f.eks. Spanien. Dermed iser yderdelen til, og anlægget yder ikke optimalt.

Ikke fordi jeg ikke under folk at købe noget billigt. Men der hører som regel også service med når man køber hos registrerede importører.

Nogen sætter en ære i kun at yde service til "rigtige" kunder. Om det så skulle koste dem en kunde de kan tjene 15 kr. på ifm. med en kilrem...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
hvis det var min biks ville jeg heller ikke yde den store hjælp, uden at tage mig utrolig godt betalt for det, hvis det er parrallelimport. I dit tilfælde skal Års motorservice bruge meget mere tid på at bestille og finde den rigtige vare, end han vil kunne tjene.
Jeg tvivler på at Toro's hovedkontor er villig til at hjælpe dig særlig meget.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Langt de fleste sælgere at småmaskiner har et service organ for at holde egne kunder kørende indtil de igen køber en ny maskine, dvs. på jævnt dansk de servicerer det de har solgt. Og det er faktisk også meget fornuftigt, da indtjeningen ligger i salg IKKE i service.
Omvendt må vi som købere også accepterer at når vi henter i Tyskland eller på anden måde kreiler os til en billigere vare, ja så er ulempen at service er noget bøvl. Sådan er livet og det må vi bare acceptere. Tør øjnene og kom videre :-)

(og nej jeg har intet med Års motorservice at gøre) men kan godt forstå dem.

Kun perfekt er "godt nok"

Øh cru om du køber et Nikon eller Canon på Grønland,England eller Fyn, du får da samme service i hele verdenen uanset om du har givet 1.000 eller 10.000 for kameraet.

Fortæl min nabo at indtjeningen på biler ligger i salg og ikke i service og han vil måske trække på smilebåndet.

Rigtige firmaer næstformand servicere deres kunder ligemeget hvor i verdenen de dukker op og hvor varen er købt.

Du kan vel også få lave service på din i tyskland selv om den er købt i Danmark

Benny N.
Annonce
Som sådan forstår jeg måske godt at de er trætte af parralel import, men kunden ender med at få en rigtig dårlig service og kommer ALDRIG igen.
Men det kan altså være prisen man betaler for ikke at købe lokalt, om det er rimeligt eller ej er en anden sag. Og firmaet er i sin gode ret til at afvise kunder af den ene eller anden grund, glem det og kom videre.
Hej Benny.
I den perfekte verden korrekt, men i dagens Danmark NEJ. Tro mig. jeg har arbejdet i service organisationen for en stor dansk elektronik producent.
Som jeg også nævnte så er her tale om have maskiner IKKE elektronik. I elektronik branchen er jeg på hjemmebane, og der gælder helt andre uskrevne love.Store elektronik selskaber sørger selv for at udføre reparationer vha. deres egne udpegede centralværksteder, betalt af... "nemlig" den store multinationale koncern som Egon Olsen ville have sagt. DERFOR er den lille fotohandler henne på hjørnet NÆSTEN ligeglad med at du kommer med et produkt fra eks. Grønland. Han sender den nemlig til et centralværksted hvor det er producenten der betaler garantireparationen OG de fleste elektronikproducenter betaler forhandleren for arbejdet med forsendelsen.

I øvrigt hvad har Års så egentligt at tabe på "goodwill" ...fixfox havde jo ikke købt maskinen der, og argumentet med "at det kunne han MÅSKE finde på næste gang" kan de jo ikke tjene på, kunden havde jo allerede valgt ÉN gang at handle et andet sted.


Kun perfekt er "godt nok"

--> Benny N.

Hvis "Rigtige" firmaer yder service til alle kunder. Så skal vi vel bare finde ud af hvad "Rigtige" kunder er!

Jeg kender godt typen der køber billigt ét sted og vil kræve at få service et andet. Bare fordi navnet står på produktet.

Personligt har jeg fået indført en "rådgivningsbetaling" hos en fotohandler jeg kender. Han kunne stå og bruge lang tid på at sælge et kamera som kunden alligevel ikke gad købe hos ham, men gik direkte hjem og købte over nettet.
Der havde han så spildt god tid på en "Falsk" kunde
Tager man f.eks. bare en 100 kr. seddel, og lover dem at den kommer dobbelt igen ved køb af et hvilket som helst kamera. Så fosvinder mange af disse kunder!

Så om Aars har tabt en halvtredser eller sår'n på Fixfax er de sq nok ligeglade med.
Og jeg forstår dem godt.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
@cru: Jeg vil stille mig meget tvivlende over for din påstand om, at det er på salg og ikke service der er penge at tjene i denne branche.

@Næstformanden: Mener du virkelig at Aars Motorservice undergraver deres egen virksomhed ved at reparere min havetraktor bare forbi den er parralleimporteret?? Jeg tror det er lige modsat. Jeg har jo ikke forlangt at få havetraktoren repareret på garantien eller gratis. Jeg var faktisk indstillet på at Aars motorservice ville tage noget mere for at reparere den end ellers.

Sagen er jo den at jeg kørte min havetraktor til Mejlby Agro, hvor jeg fik en rigigt god servie, som de naturligvis tog jeg betalt for. Her var der ingen problemer med at bestille originale dele hjem, og jeg blev endda henvist til en website, hvor jeg selv kunne bestille de originale dele hjem. Det er det jeg kalder god service. Gæt hvor jeg køber olie, oliefilter, snor til min buskrydder etc. næste gang. Det bliver ikke hos Aars Mortorservice! Gæt hvad jeg fortæller til mine naboer, venner og familie! Gæt hvad jeg skriver på Internettet! Gæt hvad der sker når man søger på "Aars Motorservice" i Google! At yde dårlig service er at undergrave sin virksomhed!
Hej Fixfox.
Tror hellere du må skrive til Ekstrabladet. De kan sikkert hjælpe mere end vi kan med dit LDS projekt.

Kun perfekt er "godt nok"

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis