Hækkeklipper Black&Decker GT 535

Hejsa, vi skal have en hækkeklipper, da vi endelig har fået hus og have. Jeg har læst om hækkeklipperen Black&Decker GT 535 som Rabatten/TÆNK har testet og umiddelbart er det den vi regner med at købe. Er der andre forslag til en hækkeklipper som er handy og rigtig god til prisen? Tak for hjælpen. MVH Betty
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Betty.
Det er faktisk et spørgsmål om hvor meget hæk i har, for det kan være ualmindeligt træls med de modeller der skal trækkes ledninger til,
Har du mere end 50 m. hæk, vil jeg anbefale en benzin drevet hækkeklipper.
Jeg skal selv have en sådan da jeg har mere end 200 m. hæk og er træt af det lednings haløj. Lige nu har jeg en stor Bohsc.
Jamen det er da rigtigt Rune, det er dog ikke meget de vejer i forhold til en elektrisk. Jeg har prøvet en fra Komunens, den kunne jeg bruge i strakt arm i længere tid, og jeg er slet ikke noget muskel bundt i armene.
Vores grund er i alt 643kvm og der er hæk på de 3 sider af grunden som skal klippes.
Der skrives følgende på nettet om GT535:
To-positions forlængergreb til nem og sikker klipning af toppe og sider af større hække
Kraftfuld 520W motor som er holdbar og effektiv
Knivbremse stopper knivene under et halvt sekund efter at afbryderknappen slippes, hvilket øger sikkerheden
53mm sværdlængde passer til mellemstore hække
Lavvibrationsklinge er komfortabel at bruge
Vægt 3.3kg

men nu fandt jeg lige et indlæg fra 2004 her på siden hvor der skrives negativt om denne model og anbefaler i stedet Bosch AHS 650, er der nogen af jer der kender den. Den vejer 4.2kg, synes det lyder af meget. Det er en jungle og har absolut ingen forstand på hækklippere ud over det jeg kan læse mig frem til.
Hej Betty.
Som du selv skriver, er det en jungle, og du kende jo også det gamle mundheld: Nogen kan lide Datteren andre Moderen

Mange af de maskiner der er at vælge imellem, ligner stort set hinanden på hvad de kan, det er prisen der er forskellig. Det at de har motorbremse, er så vidt jeg ved et krav fra EU. Lige nu har jeg som sagt en BOSCH, AHS 2400 som jeg er vældig tilfreds med. Den købte jeg hos Onkel Harald sidste år til en rimelig lille pris.
Det du faktisk skal gå højere op i, er hvor meget de vibrere, jeg har haft ældre maskiner fra B&D der rystede så meget at jeg blev helt lam i armen efter en times arbejde.
Annonce
Jeg har en Black & Decker GT-535. Den klipper godt så længe den holder, men min er brændt sammen to gange.  Den holder kun til få times arbejde. 1 gang måtte jeg vente næsten 2 måneder på at få den byttet. 2 gang var garantien udløbet - så det var en dyr fornøjelse - Hold jer fra B&D - Det er noget skrammel - køb en Bosch i stedet for.
Jamen så tillykke med det, det er en tråd fra 14/6 - 2009 du er brækket ind i.
Ja, men så længe maskinen er i handlen - ny eller brugt, så synes jeg jo at det er relevant information - uanset hvor gammel artiklen er - artiklen bliver jo stadig læst :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis