Gangbro på loft.

Jeg ville godt have lavet en lidt bredere gangbro på mit loft, pt ligger der et 15cm bredt bræt ned igennem midten. Dette er monteret lige ovenpå spæret.

PGA efterisolering ligger dette bræt i en 20cm dyb "rende" ned langs midten.

Jeg vil godt have sat en 50cm bred gang ind, men hvordan skal jeg fastgøre den.
Den kan jo ikke bare smides oveni isoleringen og presse den flad.

Kunne man evt sætte en 4,5x9,5cm reglar op på spærene, fra den ene ende af spæret til den anden, i den rette højde så man går fri af isoleringen. Spændet på reglen vil ca være 2m.

Gode råd modtages gerne :)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Ja. Hvis du sætter et stykke træ på hvert spær og gør dem ordentlig fast, skal det nok holde.
Sørg også for at de brædder/planker du lægger på langs, er solide nok.

Det er jo ikke noget der skal bære flere hundrede kilo. Men den skal kunne holde til at du snubler og lander med din vægt på gangbroen uden at ryge ned i stuen...

Sådan kan du også lave hylder længere oppe på spærene. Det har jeg set flere steder. Jeg har selv brugt de gamle døre fra huset, efterhånden som de blev skiftet ud. (Husk dog at man også kan smide for meget lort op på loftet, istedet for at køre det på genbrugsen eller skrald!!)

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jeg har ikke erfaring med det, men jeg så tilfældigvis at rockwool laver gangbro´s bats.

En hård isolering med en plade på, man ligger oven på sin eksisterende gangbro når man efterisolere. så man netop kommer op i højden og undgår kuldebro.

Det lyder jo simpelt.. om det så er til at betale sig fra ved jeg ikke..

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Skrevet af Næstformanden den 12-06-2009 07:22
Hej.

Sådan kan du også lave hylder længere oppe på spærene. Det har jeg set flere steder. Jeg har selv brugt de gamle døre fra huset, efterhånden som de blev skiftet ud. (Husk dog at man også kan smide for meget lort op på loftet, istedet for at køre det på genbrugsen eller skrald!!)

Næstformanden


Det lyder som en god løsning, det kan jo laves med en reglar der går hele vejen over så der kan lægges et helt gulv.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

da jeg efterisolerede mit hus- lavede jeg også en gangbro deroppe. jeg valgte at lime 2 reglar sammen. og herefter skruet sammen. derefter blev de skruet fast til spærene og så begyndte jeg ellers at save mine brædder op til gang broen. jeg vlagte så at ligge mine brædder på tværs. så broen blev 1 rockwool bredde. men hold da fast det giver nogle ture op og ned af stien ved at ligge brædderne på tværs :)
Så fik jeg lavet halvdelen af husets længde :)

Købte reglar i størrelsen 300cm x 4,7cm x 10cm, skruet fast i hver ende på spæret. Ovenpå er der lagt 22mm gulvspåndplade. Alt i alt er det blevet meget fint, føles sikkert uden gynggang effekt :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis